29/3/09

ÈXIT DE GENT D'ADOR

Gràcies a l'àgil i ràpida mobilització de Gent d'Ador, s'ha pogut evitar el que haguera sigut una catàstrofe per al nostre poble, i no és més que la construcció d'una Planta de Transferència de Residus Urbans al poble. Quan ens comunicaren la convocatòria del ple extraordinari, no podíem donar crèdit quan llegíem en el punt 8 la creació de la planta de transferència. Automàticament posàrem en marxa tot el que estava al nostre abast per evitar una traïció tan gran: cridàrem a la premsa que automàticament es va fer ressò de la nostra denúncia i alertàrem als pobles veïns que tan patiren quan estava la planta de tractament de residus urbans. Gràcies a esta mobilització i a veure seguts en els bancs del públic a les alcaldesses de Palma i d'Alfauir i al president de l'associació que tan va lluitar per que llevaren la planta de fem, el sr. alcalde es va cagar damunt i, en una actuació sense precedents, només començar el ple, va dir que com rectificar era de savis, retirava el polèmic punt número 8. Nosaltres pensem que de savis haguera sigut no haguerse plantejat, ni un segon, eixa qüestió.
¿Per què tot el que no volen en un altre lloc ho porten ací?

26/3/09

PLE EXTRAORDINARI.

Este matí, a les 11,30 s’ha cel·lebrat un ple Extraordinari en el saló de plens de l’Ajuntament. Lamentem profundament no haver-vos informat abans donada la importància dels temes a tractar. Només dir-vos que entre el públic es trobaven ni més ni menys que les alcaldeses de Palma i d’Alfauir entre d’altres. Esperem que no torne a pasar.
L’ordre del dia ha sigut el següent. Només tinguem preparat el resum del ple el publicarem.


ORDRE DEL DIA

1- Aprovació si s'escau de l'esborrany de l'acta de la sessió anterior.
2- Pressupost Municiopal 2.009.
3- Certificació obra Piscina.
4- Documentació PPOS 2.009.
5- Estatuts Comunitat d'Usuaris Pou SERRA ADOR.
6- Fons Estatal d'Inversió Local.
REHABILITACIÓ CENTRE D'INFORMACIÓ JUVENIL. Projecte i contractació.
7- Inundacions 2.007. MUR POLIESPORTIU. Projecte i contractació.
8- Ubicació, instal.lació de Transferència de Residus Sòlids Urbans.

20/3/09

PLAÇA DE TÈCNIC DE CULTURA

ANUNCI DE L'AJUNTAMENT D'ADOR SOBRE LES BASES PER A LA CONVOCATÒRIA DE SELECCIÓ D'UNA PLAÇA DE TÈCNIC DE CULTURA.

CONSULTAR BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE VALÈNCIA, DIA 18 DE MARÇ DE 2.009
Nº 65.

17/3/09

PREGUNTES AL PLE ORDINARI (i 3)

Amb estes tres preguntes acabem amb la série de les que plantejàrem el passat ple ordinari.


QUINTA PREGUNTA

TELEVISIÓ I TDT A ADOR
El passat 30 d’octubre de 2.008, dia que celebràrem l’últim Plenari Ordinari li férem la següent pregunta:
Sr. Alcalde, diga’ns com està la situació i quan gaudirem de la T.D.T. a Ador, igual que la resta dels pobles de La Safor.
Vosté contesta dient: “S’està treballant en la construcció de la torre perquè s’instal.le i muntar els equips per poder donar el corresponent servici al nostre municipi així com als que estan en zona fosca.
Assabentats de què enfront del xalet de més amunt de l’urbanització de L’Ermita, en plena muntanya, han netejat una superfície aproximada de 100m2, fent al seu centre un clot, que suposem serà el fonament on arrancarà la nova antena o repetidor.
Si tot el que hem dit és cert li preguntem:
Si ja estan treballant, Per què no ens ha confirmat la subvenció que segons el decret d’este Plenari va demanar el dia 24 de novembre de 2.008?
¿Qui instal.la l’antena?. Volem conéixer el contracte i l’empresa.
¿Quin és el seu cost total?.
¿Qui el paga?. El que paga l’Ajuntament , ¿de quina partida del pressupost ix?.
¿Quan funcionarà?

SISENA PREGUNTA.

CONTRACTACIONS LABORALS I PLANTILLA DE L’AJUNTAMENT.
Sr. Alcalde, en el plenari del dia 30-10-2.008, li vam fer unes preguntes que no ens ha contestat, li les tornem a fer amb l’esperança que esta vegada si que ho farà.
L’estiu passat, sense dir-nos res, (com és el seu costum) ha contractat a dos nous treballadors, un policia local i un coordinador-monitor cultural-esportiu i no sé que més.
Donat per suposat els llocs de treball, deuria tractar-los on correspon, al Plenari. Com que no ho ha fet, li preguntem:
Sr. Alcalde, ¿com ha fet la selecció del personal contractat?
¿Ha ofertat públicament estes places al poble?.
¿Quina funció tenen?.
¿Quin tipus de contracte?. Duració, salari, horari etc.
Aprofitem l’ocasió i seguim preguntant:
Volem que ens facilite la relació de tots els llocs de treball de l’Ajuntament d’Ador. Especificant el nom de la persona, si es funcionari o laboral, tipus de contracte, horari que complix, assignació econòmica. També de totes aquelles persones que realitzen treballs per a l’Ajuntament, advocats, assessors o càrrecs públics amb dedicació exclusiva o temporal. etc.

SETENA PREGUNTA.

CENTRE JUVENIL.
En el Plenari del dia 30-10-08, respecte al Centre Juvenil li férem les següents preguntes que no ha contestat:
Voldríem que ens facilitara la programació del Centre Juvenil.
També les activitats realitzades i per fer d’enguany.
La contestació del Sr. Alcalde:
“Quan estiga acabada l’obra que s’ha aprovat en l’últim ple es concretarà tot”.
¿Com sabia el dia 13 de gener, dia que firma les contestacions, que l’obra s’ha aprovat el últim Ple si este s’ha realitzat el dia 20 de gener?.

Ador a 30 de gener de 2.009

13/3/09

ANUNCI DE LA DIPUTACIÓ

Al Butlletí Oficial de la Provincia de València del dimecres 11 de març, ix el següent:

Anuncio de la Diputación de València sobre toma en considerción e información pública del proyecto, incluido su estudio de impacto ambiental, de las obras de acondicionmiento y refuerzo de firme. Tramo Villalonga - Ador (2ª fase). Carretera CV-60 por Palma de Gandia y Ador(Ac-465).
- Hi ha 30 dies per al.legar.
- Interessats demanar informació a la Diputació de València, C/ Hugo de Moncada nº9 de Valencia.

8/3/09

PREGUNTES AL PLE DEL 30/01/2009 (2)

TERCERA PREGUNTA

QUANT COSTA EL P.G.O.U.?

El passat Plenari Ordinari (31-octubre-2.008), l’Ajuntament va aprovar el CONCERT PREVI del PLA GENERAL D’ORDENACIÓ URBANA D’ADOR. De tots es sabut el vot en contra del grup municipal de Gent d’Ador per moltíssimes raons, la més important és la negació del Sr. Alcalde a la petició nostra de participar que fa més d’un any li vam demanar, conccretament en el Ple del dia 25 de gener del 2.008.
Ara sabem L’arquitecte que l’ha fet, coneixem amb més o menys exactitud les línies generals especificades en el Concert Previ, però desconeixem un seguit de qüestions que a continuació li preguntem:
Pensem que haurà fet un contracte. Volem que ens el facilite.
Suposem que en el contracte especificarà i contestarà estes preguntes:
Plaços de realització.
¿També tenen que fer la resta de documents que falten fins arribar al P.G.O.U.?.
¿Participaran altres empreses?. Quines?.
Finalment, ¿Quant ens costarà tot el P.G.O.U?.
Si tot allò assenyalat no hi figura, esperem que ens ho facilite aviat.

QUARTA PREGUNTA

INFORMACIÓ MUNICIPAL.

De tots es sabut que el Sr. Alcalde mai ens demana opinió. Prompte farà 2 anys que portem d’esta legislatura i encara estem esperant que compte amb nosaltres una sola vegada, igual no li fem falta o igual pensa que no tenim res que dir o potser és l’estratègia per a què cansats d’insistir abandonem; s’equivoca Sr. Alcalde, nosaltres no estem ací per fer-nos la foto, estem perquè representem a quasi la meitat del poble i li confirme que si la salut ens respecta aguantàrem, almenys fins que acabe la legislatura, i direm el que pensem i ningú ens callarà.
El grup municipal de Gent d’Ador per fer la tasca que li correspon té tot el dret del món a rebre la informació que demana de l’Ajuntament i éste no correspon. Continuament passem i no tenim ninguna, però ninguna informació. L’Ajuntament genera constantment informació per mitjà de les entrades i eixides, ja quedàrem en un Plenari que ens les deixaríen a la nostra carpeta, res, últimament buida; les contestacions del Sr. Alcalde continuen tardant tres mesos, la última rebuda el dia 27 de gener del 2.009; les resolucions i decrets que signa el Sr. Alcalde ens enterem si passen pel Ple, quan passen, sinó tampoc, en aquest ens han embotit de sobte 8 decrets, signats en novembre desembre i gener i 3 resolucions signades també en novembre i desembre; informes que realitza l’Ajuntamet o els demana no ens arriba cap, ni un.
Sr. Alcalde diga’ns com podem aconseguir allò que no coneixem sense esperar el Plenari.
Sr. Alcalde, ja que no disposem de despatx propi a l’Ajuntament, almenys deixe una fotocòpia a la carpeta o l’envia per correu electrònic (el Sr. Secretari té l’adreça), sempre que vosté firme un decret, resolució o li lliuren algun informe, també de tot allò que envia a publicar al B.O.P. i al D.O.C.V.

3/3/09

NOTA DE PREMSA

Publiquem la nota de premsa confeccionada pel nostre grup municipal i que adreçàrem a tots els mitjans de comunicació comarcals.

GENT D’ADOR EXIGE LA CONSTRUCCIÓN INMEDIATA DE LA NUEVA ESCUELA PÚBLICA.

Casi un año después el Ayuntamiento de Ador todavia no ha solicitado el informe necesario.

La sentencia nº 725 del 30 de mayo de 2008 del Tribunal Superior de Justicia de la Comunidad Valenciana ANULÓ el proyecto del Plan Parcial PINARET de Ador. El fallo del Tribunal señalaba la obligatoriedad de aportar informe de la CHJ según el artículo 25 de la Ley de Aguas.

Joan Faus portavoz del Grupo Municipal Gent d’Ador: “Exigimos que el Alcalde y la Conselleria de Territorio y Urbanismo ACTUEN CON RESPONSABILIDAD y cumplan la Ley pidiendo el informe a la CHJ, para que la nueva Escuela Pública sea una realidad”.

A fecha de hoy, ni el Ayuntamiento de Ador, gobernado por el PP, ni la Comisión Territorial de Urbanismo del mismo signo político, han solicitado dicho informe, a pesar del requerimiento que en su día se les realizó desde la propia CHJ.

Hay que tener en cuenta que en este PAI está prevista la construcción de la nueva escuela pública de Ador y Palma.

Los efectos negativos de esta sentencia son de gran importancia para las dos poblaciones, por la urgente necesidad de creación de la nueva escuela, debido principalmente, a la masificación y al espacio reducido de las actuales aulas, provocado sobre todo por el aumento de la población en los últimos años.

Esta nueva escuela pública ha sido solicitada incluso con manifestaciones por parte de toda la comunidad educativa, padres, madres, alumnos y profesorado de las dos poblaciones.

Gent d’Ador se pregunta por qué después de 10 meses ni el Alcalde del PP de Ador ni la Comisión Territorial de Urbanismo de la Conselleria han solicitado dicho informe.

¿Acaso debemos pensar que existen otros intereses diferentes a la construcción de la nueva escuela? ¿Hay algún problema que no sabemos?

Gent d’Ador considera urgente y necesaria la construcción de la nueva escuela pública.

2/3/09

PREGUNTES AL PLE ORDINARI DEL 30/01/09 (I)

Possiblement molts de vosaltres s'haureu preguntat com és que encara no hem publicat les preguntes que férem el passat ple ordinari a l'Ajuntament del poble; i això que va ser el 30 de gener passat, ja fa més d'un mes. La raó és molt senzilla: per què hem de tindre pressa en publicar-les si el senyor alcalde no ens les contestarà fins d'ací a tres mesos, és a dir, en el proper ple ordinari? Aleshores decidírem no tindre tanta pressa en publicar-les no siga que a vosaltres també se vos oblide com a ell.
Com hi han sis o set, les publicarem en tres tandes per a no agobiar-vos. Ací teniu les dues primeres.

1ª- PLANTACIÓ DE FANALS.
De nou el Sr. Alcalde ens sorprén amb una nova plantació de fanals a la carretera que va a Villalonga.
A hores d’ara desconeixem el motiu pel qual s’ha il.luminat el tros de camí de servici que transcorre paral.lelament a la carretera. També desconeixem el Plenari on s’ha tractat el tema. Continuem desconeixent el pressupost total de l’obra. No sabem l’empresa que l’ha realitzat ni el contracte si l’li ha. No tenim idea de qui el paga, si ho fa l’Ajuntament, de quina partida, ja que no apareix reflexat en el pressupost que aprovàrem l’any 2.008. No entenem tampoc el material utilitzat, és vell i repintat.
Total , un munt de preguntes que, comptant amb la predisposició del Sr. Alcalde, ens les contestarà, esperem que siga el més aviat possible.

2ª- FONS D’INVERSIÓ MUNICIPAL.
El Consell de Ministres del dia 28-11-2.008 aprovà “ EL PLAN ESPAÑOL PARA EL ESTIMULO DE LA ECONOMIA Y EL EMPLEO”, dotat amb 18.000 milions d’Euros.
De l’Esmentat Pla naix el FONS D’INVERSIÓ MUNICIPAL, amb 8.000 milions d’Euros i que senyala ben clar que els municipis de tot l’Estat Español podran financiar sols obres de nova planificació i d’execució immediata, aquelles no previstes als pressupostos del 2.009.
Els ajuntaments utilitzaran preferentment aquelles ofertes que creen més treball, exigint que el personal contractat estiga desempleat.
A Ador li corresponen 258.934€, IVA inclòs.
Ja que el plaç de presentació ha finalitzat i després del Plenari extraordinari i urgent que es va realitzar el passat dia 20-01-2.008, on es van aprovar els dos projectes presentats per l’Equip de Govern, seguint el seu costum sense demanar opinió al grup municipal de Gent d’Ador, l’emplacem per a què ens facilite, el més prompte possible, la relació de totes les persones aturades que es beneficiaran; dels dies de contracte; així com les empreses que hi participen i les que finalment realitzen l’obra .