29/3/10

PREGUNTES PLENARI 29/01/10 (3)

QUARTA PREGUNTA

CASA DE LA CULTURA: DORMIDA O ABANDONADA

El Plenari celebrat el dia 18 d’octubre de 2.007, l’Ajuntament aprova la contractació del SERVICI FINANCER DE FACTORING sense recurs, per a la cessió dels drets de cobrament de la subvenció plurianual de la Conselleria de Cultura i Esports pel finançament de la construcció de la segona fase de la CASA DE LA CULTURA, amb un import total de 300.000 €. i un termini de 5 anys.
El mateix Plenari aprova l’expedient de contractació CASA DE LA CULTURA 1ª i 2ª fase. La base de licitació ascendix a 390.000 €.
El 19 de desembre de 2.007, punt nº7 de l’ordre del dia, es dóna compte al Plenari la ratificació que autoritza al Sr. Alcalde a subscriure l’esmentat contracte de facturatge amb el BBVA FACTORING, S.A. per un import de 300.000 €.
L’any 2.008, el Plenari celebrat el 24 d’abril, al punt nº3, faculta al Sr. Alcalde a formalitzar l’adjudicació contractació de la 1ª i 2ª fase de la Casa de la Cultura a Construccions Banyuls S.L. per un import de 389.884,50 €.
S’ha acabat la paperassa legal, l’any 2.008 i el 2.009 i no hem vist cap document on aparega:
1r.-El contracte firmat de facturatge amb el BBVA FACTORING, S.A.
2n.-L’adjudicació de la construcció signada amb l’empresa Construcciones Banyuls S.L.
Per tot li preguntem:
¿Com pensa pagar els 90.000 € que falten i els interessos.
El cartell ha desaparegut. ¿S’ha abandonat el projecte?
¿El compromís d’acceptació de la subvenció per part de la Conselleria està vigent?
El BBBVA FACTORING, ¿manté encara l’oferta?
¿L’empresa adjudicatària continua acceptant l’obra amb el mateix pressupost?


QUINTA PREGUNTA

MILLORA PAISATGÍSTICA EN PARCEL.LA URBANA DE RESIDENCIAL QUINTANES.

El Plenari celebrat el dia 24 d’abril de 2.008, punt nº9 de l’ordre del dia diu:
Executar per administració l’obra ADEQUACIÓ D’UNA AREA RECREATIVA A LA PARTIDA QUINTANES PER AL FOMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL, amb un pressupost de 402.929,31 € (sense IVA.), dels quals ja s’han executat 86.206,90 €. per contrata, restant 316.722,41 € per executar, subvencionat per resolució de data 8 de novembre de 2.006 per la qual es concedeix a l’Ajuntament d’Ador una subvenció per un import de 282.051,00 €.
S’aprova executar l’obra per administració, vol dir , amb la infraestructura, recursos humans i tècnics de L’ajuntament d’Ador, per un import de 316.722,41 €.
Sr. Alcalde, si ja s’han executat 86.206,90 € per contrata. ¿Com la resolució firmada per vosté el dia 16 de desembre de 2.008 i notificada al Plenari del dia 30 de gener del 2.009 diu que el pressupost de la contrata és de 39.000 €.? ¿ Existix altra resolució que justifique la resta? Ensenye-nos-la.
Sr. Alcalde, ¿S’ha cobrat la subvenció aprovada el 8 de novembre de 2.006?
Sr. Alcalde , ¿S’ha finalitzat aquesta obra?
Sr. Alcalde , li demanem que ens facilite tota la documentació existent al respecte.

21/3/10

PREGUNTES PLENARI 29/01/10 (2)

SEGONA PREGUNTA.

RESPOSTA ESTRANYA, INCOMPRENSIBLE.

Respecte a la plantació de Fanals a la carretera de Villalonga, pregunta que venim arrastrant des del 30 de gener de l’any passat, li tornem a preguntar:
1r.-¿Com una subvenció del 2.007 encara no s’ha acabat?
2n.-¿Com s’utilitza material vell i repintat?
3r.-¿Per què no ens diu ni el pressupost ni l’empresa adjudicatària?
4rt.- Li demanem de nou tot l’expedient.
Estes preguntes, no han sigut contestades pel Sr. Alcalde, en canvi sí que ens diu: “… no obstante como dicha pregunta salió en el pleno de la Diputación Provincial creo que se les dará respuesta”.
Sr Alcalde, ¿que pinta la Diputació en estes preguntes?, deixe de buscar excuses i conteste el que li preguntem.

TERCERA PREGUNTA

AMUNT CONTRIBUCIÓ

El Plenari passat dia 29 de octubre reberem les contestacions del Sr. Alcalde que li vam formular tres mesos abans. La pregunta nº huit feia referència a la pujada de la contribució corresponent a l’any 2.009 que havíem de pagar.
El Sr. Alcalde ens respon textualment: “ A esta pregunta , creo que quedó respondida en su día, no obstante le comunico que el ayuntamiento, del que presido no ha subido la contribución desde el año 2002 y sin embargo si que la ha subido el gobierno de España dentro de los presupuestos generales del estado.
Sr. Alcalde este humil portaveu de Gent d’Ador, té una casa a Ador, l’any 2.008 va pagar 856 € i l’any 2.009 ha pagat 912 €. La diferència és de 56 € de més (9.330 pts.).
¿Com s’atrevix, Sr. Alcalde, a dir que no ha pujat la Contribució?, i continuarà pujant fins l’any 2.016, fins que l’Ajuntament no li pose remei, que ho pot fer legalment, el que passa és que no vol.

14/3/10

PREGUNTES PLENARI ORDINARI 29 GENER 2.010 (1)

Abans de començar a llegir les preguntes vull recordar al Sr. Alcalde que encara estem esperant la resposta a tres preguntes que li formulàrem el Plenari celebrat el mes d’Abril del 2.009, ja fa 9 mesos, complisca la seua paraula i l’obligació legal i democràtica de respondre.
Des del Plenari de juliol de 2.009 estem esperant que ens ensenye les factures que ha pagat amb els diners del Gran Prix.
El mes de juny de 2.009 registràrem a l’Ajuntament un escrit demanant-li la convocatòria d’una comissió per col.laborar a solucionar el conflicte entre veïns del barri, on afectava també possibles propietats municipals. Ja fa 7 mesos i li demanem de nou que conteste.
Malgrat el menyspreu que sofrim, continuem preguntant:

PRIMERA PREGUNTA.

EL PAI DEL COLLAO ÉS VEN.

9.800.000 €, a 315,41 € el m2 i una superfície total de 3,11ha.,on es poden construir 312 vivendes plurifamiliars de planta baixa més tres altures. Aquestes dades i més aparéixen a la pàgina web: www.miparcela.com i corresponen a la venda del PAI. ADOR FOSCH.
Recordem que este PAI, el va adjudicar l’Ajuntament d’Ador el setembre de 2.005 amb un termini d’execució de 5 anys, actualment, encara que parega mentida, l’Agent Urbanitzador disposa de tres anys per acabar-lo.
Després d’haver sofrit tantes molèsties, ruido i trànsit de camions, ara ens trobem en què està parat i mal d’arrencar.
Sr. Alcalde, el grup municipal de Gent d’Ador i molta més gent, no entén ni la necessitat ni la finalitat d’aquest PAI. No entén la deforestació, ni la desfeta mediambiental i sobre tot la facilitat legal amb la que s’ha arrassat un montaña plena de vida convertint-la en una pedrera.
Sr. Alcalde, veïns del nostre poble involucrats per vosté en este projecte, sofriran les consequències d’esta situació, ¿què han de fer per defendre els seus interessos?.
Sr. Alcalde, vosté és, juntament amb el seu grup polític, el responsable de l’actual situació de la muntanya del Collao, per tant, li preguntem:
1r.-Diga’ns la situació real i legal del PAI ADOR FOSCH.
2n.-¿Acceptarà més prórrogues?
3er.-¿Pensa intervindre? ¿Com i de quina manera?
4t.- ¿Què passarà amb la zona esportiva-recreativa que va cedir l’Ajuntament?

10/3/10

NOU DIPÒSIT

M’agradaria que Ador fóra menys complicat i més transparent. Dic açó perquè acabe d’entrar a la web de l’ajuntament de La Font i, lliurement, pots veure en mapes de la població les xarxes primàries i secundàries ,de servicis tan vitals com l’electricitat, l’aigua potable i el clavegueram.Ací, a Ador ,tot són secretismes; no sabem on van a parar les aigues brutes, d’on porten la llum i de què pou beuran pais com el Polígon industrial o El Collao.

Il.lustre el que acabe de dir, deixant 4 peces perquè intenteu muntar el trencaclosques que vos diga d’on arribarà l’aigua al PAI COLLAO .

1-Quan s’aprovà el projecte l’aigua havia d’arribar des del pou , nou de trinca, Serra d’Ador. Es va fer una tuberia unint el pou i el Collao.

2-Si fem cas a la informació que apareix en Internet anunciant la venda del PAI ,l’aigua de que disposa és- l’aigua d’obra-.¿ d'on li arriba ?¿Li ve per l’ermita ?

3-El dia 19 de desembre de 2.008 ,en un plenari extraordinari i urgent en el que l’oposició no tenia informació, s’aprovà la modificació nº 2 d’eixe PAI que , entre altres coses, demanava la construcció d’un dipòsit .

4-En l’últim plenari es despenja el senyor alcalde anunciant que els 163.000€ del segon pla Zapatero aniran destinats a la construcció d’un dipòsit adossat al que ara tenim ( enfront de la piscina) i jo em pregunte: ¿ este dipósit serà el que necessitava el Collao?

Ho dic perquè la població que tenia Ador en 1976 era de 1.340 habitants i en aquest moment ( si fem cas al que ens diu la Diputació ) és de 1.380 habitants.

Necessitat d’un nou dipòsit , hui per hui ,no en tenim. Som els mateixos.

7/3/10

EL PAI DEL COLLAO ES VEN

El dissabte 6 de març el diari LEVANTE en la pàgina 17, publica un article explicant la posada en venda del PAI Ador Fosch (Collao). Aquesta informació la publica arrel d’una pregunta que el Grup municipal de Gent d’Ador va formular al Plenari celebrat el dia 29 de febrer d’enguany. A banda de l’explicació del diari, volem mostrar la pregunta completa per a què s’enteren tots.


EL PAI DEL COLLAO ES VEN.

9.800.000 €, a 315,41 € el m2 i una superfície total de 3,11ha., on es poden construir 312 vivendes plurifamiliars de planta baixa més tres altures. Aquestes dades i més aparéixen a la pàgina web: www.miparcela.com i corresponen a la venda del PAI. ADOR FOSCH.
Recordem que este PAI, el va adjudicar l’Ajuntament d’Ador el setembre de 2.005 amb un termini d’execució de 5 anys, actualment, encara que parega mentida, l’Agent Urbanitzador disposa de tres anys per acabar-lo.
Després d’haver sofrit tantes molèsties, ruido i trànsit de camions, ara ens trobem en què està parat i mal d’arrencar.
Sr. Alcalde, el grup municipal de Gent d’Ador i molta més gent, no entén ni la necessitat ni la finalitat d’aquest PAI. No entén la deforestació, ni la desfeta mediambiental i sobre tot la facilitat legal amb la que s’ha arrassat un montaña plena de vida convertint-la en una pedrera.
Sr. Alcalde, veïns del nostre poble involucrats per vosté en este projecte, sofriran les consequències d’esta situació, ¿què han de fer per defendre els seus interessos?.
Sr. Alcalde, vosté és, juntament amb el seu grup polític, el responsable de l’actual situació de la muntanya del Collao, per tant, li preguntem:
1r.- Diga’ns la situació real i legal del PAI ADOR FOSCH.
2n.-¿Acceptarà més prórrogues?
3er.-¿Pensa intervindre? ¿Com i de quina manera?
4t.- ¿Què passarà amb la zona esportiva-recreativa que va cedir l’Ajuntament?

2/3/10

RESUM PLENARI 29/01/10 (i 2)

Quart punt
RATIFICACIÓ SOL•LICITUD D’INCLUSIÓ OBRES RURALTER 2.010.

Es tracta de sol•licitar a l’Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària cinc subvencions per realitzar les següents obres:
1ª.- Acondicionament de l’Escola Municipal d’Ador “l’Escoleta”, amb un import de 4.460,26 €.
2ª.- Acondicionament de l’Agència de Lectura d’Ador (climatització i ampliación de prestatgeries), amb un import de 12.090,30 €.
3ª.- Restauració Capella de la Comunió de l’Església Parroquial d’Ador, amb un import de 90.000 €.
4ª.- Adquisició de mobiliari per a actes festius (entaulat, taules i cadires), amb un import de 24.332,35 €.
5ª.- Memòria referente al projecte WIFI per Ador, amb un import de 30.776,66 €.
Estes subvencions les donen a tots els pobles per igual i són ajudes de la Unió Europea (RURALTER-LEADER) i la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació.

Quint punt
DECRETS DE L’ALCALDIA.

En aquest punt ens presenten, entre resolucions, decrets i adjudicacions un total de 27, farem una xicoteta referència als més importants i si algú té interés en conéixer amb més profunditat qualsevol d’ells, que contacte amb els regidors de Gent d’Ador.
Resolució de l’Alcalde que adjudica sense publicitat a una empresa anomenada AGEVAL,S.A. la instal•lació de producció de calor, distribució i acumulació, amb una quantitat de 76.881,37 €, I.V.A. no inclós. Aquesta obra correspon a la segona fase de la Piscina. Ara que ja està feta la instal•lació ens ho comunica. ¿Per què el Sr. Alcalde actua d’esta forma? Serà legal però, ¿acàs hi ha alguna cosa que amagar?
Una altra resolució de l’Alcalde que adjudica sense publicitat a una altra empresa, LORENZO FERNÁNDEZ S.A., la instal•lació de climatització de vestidors i ambient, amb una quantitat de 66.521 €, sense I.V.A. Correspon a la segona fase del cobriment de la piscina. Igual que l’anterior, ara, sense més, ens ho comunica. El grup municipal Gent d’Ador si governara mai ho faria així, la publicitat i la transparència seria la seua norma.
Resolució mitjançant la qual el Sr. Alcalde nomena a la nova funcionària de l’Ajuntament d’Ador que ha acreditat que reuneix els requisits en la convocatòria com Agent d’Ocupació i Desenvolupament Local, Grup A2, Escala Administració Especial, Subescala Tècnica.
Resolució que autoritza el Sr. Alcalde el canvi de titularitat de la Residència BALCÓ DE LA SAFOR, a favor del Centro Terapéutico EL BALCÓ DE LA SAFOR. Pareix ser que canvia la titularitat i no l’activitat, ja que esta depén de la Conselleria.
Decret sol•licitant una subvenció a la Diputació de València PPOS-2.010 de 60.000 €, per reformar l’edifici de l’Ajuntament.
Decret sol•licitant una subvenció a la Diputació de València PLA DE CAMINS, de 85.000 €, per: PAVIMENTACIÓ CAMINS COLLAO I LES PLANES.
Decret per aprovar la factura corresponent a l’execució de les obres ADEQUACIÓ I MILLORA POLIESPORTIU MUNICIPAL PISTES DE TENIS, per un import de 17.647,06 €.
Decret per sol•licitar a la Conselleria de Solidaritat i Ciutadania una subvenció per a portar a terme els treballs de “ INSTAL•LACIÓ PORTES ACCESSIBLES EN LA CASA CONSISTORIAL” pressupostats en 2.560 €, I.V.A. inclós.

RESUM REALITZAT PEL GRUP MUNICIPAL GENT D’ADOR