25/3/12
PLE ORDINARI 28-03-2012
5/2/12
RESUM PLENARI 30-01-2012
Fa poc de temps, crec que un parell de mesos, aquest equip de govern va presentar el pressupost de 2011, un pressupost que com ja vam dir, el presentàvem i l’aprovàvem per responsabilitat, ja que eixe pressupost no era nostre, el portàvem heretat de l’anterior govern. Doncs bé, ara i per primera vegada en més de 28 anys, l’equip de Govern d’aquest Ajuntament, presenta el Pressupost de l’any 2012 en el mes de gener.
Este Pressupost es presenta totalment adaptat a la nova estructura pressupostària per a les entitats locals, aprovada per l’Ordre d’Economia i Hisenda 3565/2008 de 3 de desembre.
Els INGRESSOS que anem a aconseguir durant l’exercici provenen de:
· Impostos directes 710.420,82€ (IBI, Plusvàlues, impost vehícles, etc)
· Impostos indirectes 4.000€ (son els impostos que es generen de les activitats de construcció).
· Taxes i altres ingressos 225.080€ (recollida de fem, guals, guarderia, piscina, llicència ocupació via pública, etc).
· Transferències corrents 250.889€ (part corresponent que ens transfereix l’Estat, subvencions de Generalitat, de Diputació, etc)
· Ingressos patrimonials 76.050€ (format pels interessos i les concessions administratives)
I per últim en la part d’ingressos ens queda
· Transferències de capital 55.359,88€ (són diners que recibim de les Administracions Públiques per a gastar en obres i inversions com Ruralter, PPOS, Subvenció Centre Social, PAP, etc..)
· Gastos de personal 502.318,58€ (Aquest capítol com molt bé diu el seu nom és per a pagar al personal que treballa per a l’Ajuntament. Aquesta partida l’hem rebaixada al voltant de 30.000€).
· Gastos corrents 636.414,61€ (ací estan les reparacions, gtos. d’oficina, neteja, subministres, basura, enllumenat pùblic, festes, telèfons, etc... Fent un gran esforç per la nostra banda, anem a estalviar-nos en aquesta partida al voltant de 110.000€)
· Gastos financers 26.560,14€ (son els diners que necessitem per a cobrir els préstecs que tenim en els bancs).
· Transferències corrents 46.100,00€ (ací entren les subvencions a les Associacions del poble, la Mancomunitat, el CP La Murtera, la Banda de Música, etc..)
· Inversions Reals 59.514,95€ (aquesta partida baixa al voltant de 275.000€, crec que és la que més baixa del pressupost, ja que no esperem rebre massa diners per part de Generalitat per poder fer obres. Sols esperem cobrar les que ja estan aprovades).
I per últim tenim
· Els passius financers 50.891,41€ (que són els diners que destinem a amortitzar els préstecs)
Aquesta disminució volem que no influeix-ca en el servici que es dóna als veïns, ja que anem a utilitzar els recursos de manera racional, amb un exhaustiu control de les despeses i a més, anirem informant en el pleno a través del Pla Econòmic Financer que ja estem preparant i que estem apunt d’acabar.
Sempre hem dit que els gastos s’han d’adaptar a la realitat. No podem tindre més gastos que ingressos, no podem gastar els diners que no tenim.
Volem que els veïns siguen atesos com cal, però tots som conscients de l’escenari financer que tenim en el poble, sense parlar a nivell general, aquest escenari és el que ens obliga a ser cautelosos en els gastos, eliminant tot el que no siga necessari, sense fer les coses per fer-les, aconseguint un equilibri pressupostari, hi hem de dir clar i alt que els gastos s’han d’adaptar als ingressos.
Tots intentem estalviar a casa, i no es fàcil, però també ho tenim que fer en el poble, quant més reciclem menys fem pagarem, quanta menys llum gastem, menys en pagarem, quant menys embrutem menys ens costarà netejar, quanta menys aigua despilfarrem menys en pagarem, i així, si estalviem podrem anar pagant a tots els proveïdors als que els deguem.
Nosaltres ja hem començat a disminuir el gasto en la piscina, en la llum, en el telèfon, en el material d’oficina. etc.. però estalviar també és cosa dels veïns. Aquest equip de govern està convençut que entre tots ho podrem aconseguir.
Hem realitzat un pressupost auster, adaptat a la realitat, on els ingressos per subvencions de la Generalitat i de la Diputació es veuen molt mermats, inclòs hi ha partides que han desaparegut.
Per tant, i per anar finalitzant, dir-los que tenim un pressupost de 1.321.799,70€, un 25% menys que l’any passat, i aquesta és la realitat econòmica en la que ens toca governar.
Estem convençuts que serà dur, però l’esforç de segur que val la pena.
28/1/12
PLE ORDINARI 30-01-2012
25/1/12
11/1/12
NEGRE
Si haguérem de qualificar amb un adjectiu el periode de vint-i-quatre anys que ha suposat el llarg mandat de Juan Vicente Estruch al capdavant de l'Ajuntament d'Ador, el més representatiu seria el negre. Un periode obscurantista com l'Edat Mitjana, ple de mentides, falsedats i ocultacions, on la màxima era: "a l'enemic, ni aigua", considerant com a enemic no només els partits de l'oposició, sinó també els seus propis conciutadans. Quanta menys informació tinguen, millor, que la informació és poder, i si la tenen ells, el més possible és que es torne contra mi; fins i tot els seus regidors rebien la informació amb contagotes, no hi havia més que mirar les cares que posaven en els plenaris quan s'assabentaven en eixe moment d'alguna qüestió important per al poble, gràcies a l'aportació de l'oposició.
Una prova ben clara del que acabem de dir ens la dóna la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, que acaba d'anul·lar el PAI del Pinaret.
Com és lògic, ens preguntem per què s'anul·la una actuació tan important per al poble. La resposta és molt senzilla: pel color negre de les actuacions de l'anterior alcalde. A la sentència, el TSJCV diu que «hi va haver indefensió dels propietaris al no saber què anava a fer-se ni el cost final que anava a tindre». Però, no anaven a ser els propietaris els beneficiaris? El PAI no es feia per a ells?... o no? A més a més, ni tan sols els va donar els plànols.
També este PAI ja va tindre una sol·licitut d'anul·lació per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer per no acreditar l'existència de suficient aigua per abastir el polígon.
Tot es va fer malament des d’el principi. Com quasi tot.
Però ací no acaba la cosa, perquè en eixe PAI era on anava a construir-se la nova escola. Durant molts anys el sr. Juan Vicente Estruch va estar enganyant, una vegada més, a pares i mares d'Ador i Palma dient-los que confiaren en ell perquè les gestions anaven per bon camí; després deia que estava comprant terres... Fum, fum i més fum. Un fum negre que no feia més que allargar l'agonia i les esperances dels pares i mares que per fi han conegut el resultat d'eixes gestions: la mort, el soterrar i la incineració de la nova escola, que no ha sigut més que fum. I a començar de nou.
El sr. Juan Vicente Estruch volia ser rei, i va resultar que li pertocà ser Baltasar i repartir ell sol tot el carbó que anava guardant en l’Ajuntament d’Ador.