5/2/12

RESUM PLENARI 30-01-2012

1.- L'acta es va aprovar per unanimitat.
2.- Els representants a la Mancomunitat van estar elegits per unanimitat:
- Joan Faus Vitoria (com Alcalde)
- Tere Reig Estruch
3.- El representant al Calaix Jove de la Mancomunitat va estar elegit per unanimitat:
- Josep Ferrer Estruch
4.- Pressupost:
Intervenció de la regidora de Gent d'Ador, Tere Reig:

Fa poc de temps, crec que un parell de mesos, aquest equip de govern va presentar el pressupost de 2011, un pressupost que com ja vam dir, el presentàvem i l’aprovàvem per responsabilitat, ja que eixe pressupost no era nostre, el portàvem heretat de l’anterior govern. Doncs bé, ara i per primera vegada en més de 28 anys, l’equip de Govern d’aquest Ajuntament, presenta el Pressupost de l’any 2012 en el mes de gener.

Este Pressupost es presenta totalment adaptat a la nova estructura pressupostària per a les entitats locals, aprovada per l’Ordre d’Economia i Hisenda 3565/2008 de 3 de desembre.

Els INGRESSOS que anem a aconseguir durant l’exercici provenen de:

· Impostos directes 710.420,82€ (IBI, Plusvàlues, impost vehícles, etc)

· Impostos indirectes 4.000€ (son els impostos que es generen de les activitats de construcció).

· Taxes i altres ingressos 225.080€ (recollida de fem, guals, guarderia, piscina, llicència ocupació via pública, etc).

· Transferències corrents 250.889€ (part corresponent que ens transfereix l’Estat, subvencions de Generalitat, de Diputació, etc)

· Ingressos patrimonials 76.050€ (format pels interessos i les concessions administratives)

I per últim en la part d’ingressos ens queda

· Transferències de capital 55.359,88€ (són diners que recibim de les Administracions Públiques per a gastar en obres i inversions com Ruralter, PPOS, Subvenció Centre Social, PAP, etc..)

EL TOTAL D’INGRESSOS ES DE 1.321.799,70€

A l’altre costat tenim les DESPESES. Diners que hem d’explicar al poble com anem a gastar-los:

· Gastos de personal 502.318,58€ (Aquest capítol com molt bé diu el seu nom és per a pagar al personal que treballa per a l’Ajuntament. Aquesta partida l’hem rebaixada al voltant de 30.000€).

· Gastos corrents 636.414,61€ (ací estan les reparacions, gtos. d’oficina, neteja, subministres, basura, enllumenat pùblic, festes, telèfons, etc... Fent un gran esforç per la nostra banda, anem a estalviar-nos en aquesta partida al voltant de 110.000€)

· Gastos financers 26.560,14€ (son els diners que necessitem per a cobrir els préstecs que tenim en els bancs).

· Transferències corrents 46.100,00€ (ací entren les subvencions a les Associacions del poble, la Mancomunitat, el CP La Murtera, la Banda de Música, etc..)

· Inversions Reals 59.514,95€ (aquesta partida baixa al voltant de 275.000€, crec que és la que més baixa del pressupost, ja que no esperem rebre massa diners per part de Generalitat per poder fer obres. Sols esperem cobrar les que ja estan aprovades).

I per últim tenim

· Els passius financers 50.891,41€ (que són els diners que destinem a amortitzar els préstecs)

EL TOTAL DE DESPESES 1.321.799,70€

eDesprés de detallar-vos el que serà el Pressupost del 2012, vos informe que hi ha una disminució substancial respecte al del 2011 de al voltant de 434.000€ que significa quasi un 25% de disminució.

Aquesta disminució volem que no influeix-ca en el servici que es dóna als veïns, ja que anem a utilitzar els recursos de manera racional, amb un exhaustiu control de les despeses i a més, anirem informant en el pleno a través del Pla Econòmic Financer que ja estem preparant i que estem apunt d’acabar.

Sempre hem dit que els gastos s’han d’adaptar a la realitat. No podem tindre més gastos que ingressos, no podem gastar els diners que no tenim.

Volem que els veïns siguen atesos com cal, però tots som conscients de l’escenari financer que tenim en el poble, sense parlar a nivell general, aquest escenari és el que ens obliga a ser cautelosos en els gastos, eliminant tot el que no siga necessari, sense fer les coses per fer-les, aconseguint un equilibri pressupostari, hi hem de dir clar i alt que els gastos s’han d’adaptar als ingressos.

Tots intentem estalviar a casa, i no es fàcil, però també ho tenim que fer en el poble, quant més reciclem menys fem pagarem, quanta menys llum gastem, menys en pagarem, quant menys embrutem menys ens costarà netejar, quanta menys aigua despilfarrem menys en pagarem, i així, si estalviem podrem anar pagant a tots els proveïdors als que els deguem.

Nosaltres ja hem començat a disminuir el gasto en la piscina, en la llum, en el telèfon, en el material d’oficina. etc.. però estalviar també és cosa dels veïns. Aquest equip de govern està convençut que entre tots ho podrem aconseguir.

Hem realitzat un pressupost auster, adaptat a la realitat, on els ingressos per subvencions de la Generalitat i de la Diputació es veuen molt mermats, inclòs hi ha partides que han desaparegut.

Per tant, i per anar finalitzant, dir-los que tenim un pressupost de 1.321.799,70€, un 25% menys que l’any passat, i aquesta és la realitat econòmica en la que ens toca governar.

Estem convençuts que serà dur, però l’esforç de segur que val la pena.

El Partit Popular va votar en contra, per no estar d'acord en el Capítol I (Personal) per estar en contra que s'allibere un regidor. I ha que tindre en compte que l'ex-alcalde també cobrava per les hores que estava (5-6 hores setmanals) i ara el regidor d'urbanisme està 4h. tots els dies.
També van estar en contra pel tema de l'empresa assessora.
5.- Decrets: Es va donar compte al pleno.
6.- Precs i preguntes: Va preguntar per les 2 tècniques que haviem despedit i per la sentència del PAI Pinaret.
L'alcalde li va contestar que no les haviem despedit, simplement havia acabat el contracte i que personalment amb les Tècniques no teniem res en contra, però que haviem decidit estalviar i signar el conveni amb la Diputació (ens ahorrem molts diners).
I sobre la sentència del PAI Pinaret, li va dir que oficialment l'ajuntament d'Ador no tenia constància de la sentencia, però que ens la havien passat, va explicar com estava el tema (que no hi havia res) com molt bé sabia l'ex alcalde, que tot el que havia dit en el seu moment era fum i que la cosa estava molt mal, perquè l'ajuntament d'Ador no té 100 milions que costarien els terrenys i que si l'Ajuntament de Palma no col·labora no es podrà fer.
De totes maneres, l'Ajuntament d'Ador està a l'espera que l'Ajuntament de Palma (l'Alcadessa en funcions) li diga quin dia li han donat per anar a València i poder parlar sobre el tema.