1- L’acta de la
sessió anterior s’aprovà per unanimitat.
2- Intervenció
de la portantveu de Gent d’Ador:
La liquidació de l’exercici 2012, s’ha realitzat en temps
i forma. Ara podrem comprovar com s’ha comportat el pressupost després del
control i la gestió que hem realitzat l’equip de govern durant l’any 2012.
ESTAT
D’INGRESSOS:
Previsions inicials: 1.322.000€
Modificacions: 1.198.000€
Previsions definitives: 2.520.000€
Drets reconeguts nets: 2.968.000€
Pendent de cobro: 335.000€
Recaptació neta: 2.633.000€
En aquest estat d’ingressos, els drets s’han reconegut
amb normalitat, a excepció del capítol IX on estan els préstecs, ja que els
recorde que vam tindre que fer un prèstec pel Pla de Pagos a Proveïdors de
1.578.000€, per pagar factures de exercicis anteriors y que estaven pendents de
pago.
Si restarem l’import del prèstec, els ingressos
reconeguts son 1.422.000€ i la recaptació de 1.055.000€, quantitats que son les
que l’equip de govern havia previst inicialment.
PREVISSIÓ DE
GASTOS:
Previsions inicials: 1.322.000€
Modificacions de crèdit: 1.198.000€
Obligacions reconegudes: 2.350.000€
Pendents de pago: 107.000€
Pagos realitzats: 2.243.000€
A l’igual que en els ingressos, en els gastos, els datos
inicials deuen corregir-se per totes les circumstàncies que no son pròpies de
l’exercici, com el 1.090.000€ que s’ha imputat i que correspon a gastos
realitzats en exercicis anteriors i que estaven pendents d’aplicar al
pressupost, així com pagos realitzats i que també estaven pendents d’aplicar al
pressupost corresponent.
Si llevem estos imports, el total d’obligacions
reconegudes han segut de 1.260.000€ i els pagos realitzats han arribat a
1.153.000€.
Els datos que ens deixa aquesta liquidació, ens confirmen
que els gastos han estat per baix de les previsions inicials, el que significa
que s’ha realitzat un estalvi degut a la gestió i el control del gasto que ha realitzat
l’equip de govern.
Hem de ser conscients, que si no haguérem fet una feina
exhaustiva i un control duríssim del gasto, en la situació econòmica que ens
vam trobar l’Ajuntament, tot açò no haguera segut possible.
També hem de dir, que així i tot, els serveis que dona
l’Ajuntament als veïns del poble, no han sofrit cap retall, es més, s’han
mantés i en molts casos s’han millorat, en molts menys diners, per tant, la
gestió realitzada, SI que està donant els seus fruits i els veïns i veïnes
d’Ador ja ho estan notant.
També hem de dir, i dir-ho ben fort, perquè més clar crec
que no ho puc dir, que a dia de hui, tots els proveïdors d’aquest Ajuntament,
estan cobrant les seues factures en un període mig de 22 dies. Açò feia més de 24 anys que no passava. Les
empreses ja no tenen por de treballar per a l’Ajuntament d’Ador, saben que ara,
quant s’acaba el més cobren tots, i no tenen que vindre 40 vegades per poder
cobrar uns diners que eren d’ells i que no havia manera de poder-ho fer, ja no
venen a demanar almoina (limosna).
Des d’aquest equip de govern, estem satisfets de la feina
feta, algun dia esperem estar satisfets i contents, però en la situació que
estem no podem estar contents.
Dia que estem satisfets perquè realment estem complint el
que vam dir en el nostre programa electoral, SANETJAR L’AJUNTAMENT I SER TRANSPARENTS, i sincerament creiem que
ho estem fent.
S’aprova per unanimitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada