3/2/13

Resum plenari 28/01/2013 (1)


1- L’acta de la sessió anterior s’aprovà per unanimitat.

2- Intervenció de la portantveu de Gent d’Ador:
La liquidació de l’exercici 2012, s’ha realitzat en temps i forma. Ara podrem comprovar com s’ha comportat el pressupost després del control i la gestió que hem realitzat l’equip de govern durant l’any 2012.

ESTAT D’INGRESSOS:

Previsions inicials: 1.322.000€
Modificacions: 1.198.000€
Previsions definitives: 2.520.000€
Drets reconeguts nets: 2.968.000€
Pendent de cobro: 335.000€
Recaptació neta: 2.633.000€

En aquest estat d’ingressos, els drets s’han reconegut amb normalitat, a excepció del capítol IX on estan els préstecs, ja que els recorde que vam tindre que fer un prèstec pel Pla de Pagos a Proveïdors de 1.578.000€, per pagar factures de exercicis anteriors y que estaven pendents de pago.
Si restarem l’import del prèstec, els ingressos reconeguts son 1.422.000€ i la recaptació de 1.055.000€, quantitats que son les que l’equip de govern havia previst inicialment.

PREVISSIÓ DE GASTOS:

Previsions inicials: 1.322.000€
Modificacions de crèdit: 1.198.000€
Obligacions reconegudes: 2.350.000€
Pendents de pago: 107.000€
Pagos realitzats: 2.243.000€

A l’igual que en els ingressos, en els gastos, els datos inicials deuen corregir-se per totes les circumstàncies que no son pròpies de l’exercici, com el 1.090.000€ que s’ha imputat i que correspon a gastos realitzats en exercicis anteriors i que estaven pendents d’aplicar al pressupost, així com pagos realitzats i que també estaven pendents d’aplicar al pressupost corresponent.
Si llevem estos imports, el total d’obligacions reconegudes han segut de 1.260.000€ i els pagos realitzats han arribat a 1.153.000€.
Els datos que ens deixa aquesta liquidació, ens confirmen que els gastos han estat per baix de les previsions inicials, el que significa que s’ha realitzat un estalvi degut a la gestió i el control del gasto que ha realitzat l’equip de govern.
Hem de ser conscients, que si no haguérem fet una feina exhaustiva i un control duríssim del gasto, en la situació econòmica que ens vam trobar l’Ajuntament, tot açò no haguera segut possible.
També hem de dir, que així i tot, els serveis que dona l’Ajuntament als veïns del poble, no han sofrit cap retall, es més, s’han mantés i en molts casos s’han millorat, en molts menys diners, per tant, la gestió realitzada, SI que està donant els seus fruits i els veïns i veïnes d’Ador ja ho estan notant.

També hem de dir, i dir-ho ben fort, perquè més clar crec que no ho puc dir, que a dia de hui, tots els proveïdors d’aquest Ajuntament, estan cobrant les seues factures en un període mig de 22 dies. Açò feia més de 24 anys que no passava. Les empreses ja no tenen por de treballar per a l’Ajuntament d’Ador, saben que ara, quant s’acaba el més cobren tots, i no tenen que vindre 40 vegades per poder cobrar uns diners que eren d’ells i que no havia manera de poder-ho fer, ja no venen a demanar almoina (limosna).
Des d’aquest equip de govern, estem satisfets de la feina feta, algun dia esperem estar satisfets i contents, però en la situació que estem no podem estar contents.
Dia que estem satisfets perquè realment estem complint el que vam dir en el nostre programa electoral, SANETJAR L’AJUNTAMENT I SER TRANSPARENTS, i sincerament creiem que ho estem fent.
S’aprova per unanimitat.