2/12/12

RESUM PLENARI DEL DIA 28/11/2012 (1)


1.- Aprovació de l'acta de la sessió anterior.
Va ser aprovada per unanimitat.

2.- Compte General 2011.
 Aquest punt ja es va tractar en l'anterior plenari, ara sols és per donar compte que ha passat tots els tràmits corresponents. Va ser aprovat per unanimitat.
3.- No disponibilitat de crèdits.
Intervenció de la portantveu de Gent d'Ador:
NO DISPONIBILITAT DE CRÈDIT PAGA EXTRA DE NADAL
L’expedient que anem a passar per a la seua aprovació, el Grup Gent d’Ador l’aprova per Imperatiu Legal.
M’explique:
Aquest expedient, ens ve marcat pel Govern de la Nació, i és fruit de la seua incapacitat per controlar la economia del País.
Per què dic açò?:
Doncs ho dic, perquè després de la ridícula, ineficaç i inservible REFORMA LABORAL que va aprovar el Govern del Partit Popular, i que no ha servit per a res als treballadors, ja que l’atur està descontrolat, i el creixement econòmic encara no sabem molt bé on està, al Govern no li s’ocorreix altra mesura que llevar als treballadors públics la paga Extraordinària de Nadal.
M’imatgine que açò ho faran per acabar d’afonar el consum del País, perquè si no, no té cap explicació. Qualsevol sap que a menys ingressos, menys consum, i si no és consumeix l’economia d’un país se’n va a pique.
Aquesta mesura del Govern Central està recolzada pel Govern de la Comunitat Valenciana,  i  no ho entenem, ja que hi ha Governs Autonòmics de distints colors polítics, inclòs el PP, que no van a aplicar-ho, però en aquesta Comunitat, tots amb el cap catxo a fer el que diu el Jefe, entre altres coses perquè no tenen recursos econòmics per a fer front, ja que durant 18 anys han despilfarrant tant que ja no tenen ni un euro.
Doncs bé, aquesta norma de rango superior ens obliga a reduir les retribucions anuals de 2012 del personal al servei del sector públic, en l’import corresponent a la paga extraordinària en el mes de desembre.
Per tot açò, tenim que procedir a:
1.- Bloquejar els crèdits corresponents a l’import de les quantitats de la paga extraordinària de Nadal a través d’un Acord de NO Disponibilitat.
2.- L’adopció d’aquest acord produirà en la liquidació del pressupost de 2012, un dèficit menor al que estava previst.
3.- Aquestes quantitats es destinaran en futurs exercicis, on ens diga la Llei.
El punt s'aprova per unanimitat, el Partit Popular sols va dir que com ho dia la Llei es tenia que fer.

4.- Reconeixement extrajudicial de crèdits.
Intervenció de la portaveu del Grup de Gent d’Ador:
En aquest punt, i com hem dit tantes i tantes vegades, anem a vore com NO es deu de gestionar un Ajuntament, anem a vore el descontrol que ha tingut aquest Ajuntament durant molts anys, i per desgràcia confirma i reafirma tot el que hem estat diguent durant molts anys, però sobre tot el que hem estat diguent des de que aquest equip està governant.
Anem a aprovar,  incloure en el pressupost del 2012  despeses per un import de 637.000€  realitzats en anteriors exercicis i que no estaven pressupostats i per tant no cabien en el pressupost.
M’explique per a que s’entenga:
El pressupost d’un Ajuntament, està dividit en partides pressupostàries, i quant s’aprova un pressupost és preveu els diners que vas a ingressar o a gastar de cada partida. Quan una partida es queda sense diners, en teoria i segons la llei no pots gastar ni un euro de més, a no ser que faces una modificació de crèdit, però per a fer una modificació de crèdit has de informar i passar-ho pel ple. Això en els anteriors governs era impensable.
Era tant el descontrol que hi havia, era tant el despilfarrament que realitzaven, era tanta la poca responsabilitat i la poca vergonya que tenien els anteriors equips de govern i el seu alcalde al front, que realitzaven obres sense tindre diners en el pressupost per a poder pagar-les, contractaven a gent sense tindre diners, feien inversions sense poder respondre, i pagaven segons i a qui els convenia.
Gastaven diners de personal contractant a més personal sense tindre prou diners per a pagar a tots, però uns cobraven legalment, els que els interessava per obtindre vots i els altres cobraven d’altres partides sense poder justificar en pressupost, en el capítol de personal estem parlant d’al voltant de  50.000 €.
En obres, en extres d’obres, fusters, electricistes, sentències, pòlisses, Seguros, festes, partides de pilota, telèfon, personal de piscina, tècnics,  despeses de recaptació de la Diputació, gestoria, escoleta d’estiu, enllumenat públic, etc.. es va pagar irregularment, es a dir, que no estava pressupostat i que no hi havia disponibilitat de diners per un total de 414.000 €. Açò significa que els proveïdors que tenien que cobrar no podien cobrar perquè els seus diners se’ls havia gastat en altres coses.
En interessos que no estaven pressupostats per préstecs, pòlisses, factorings, etc... es va gastar al voltant de 20.000 € sense poder-los justificar en pressupost.
Va fer un poliesportiu, que encara estem pagant, feia reformes del poliesportiu i tampoc les podia fer perquè els diners s’havien esfumat, però ho pagava amb diners que no pertocava, ell pensaria, els que no cobren ja s’apanyaran, els que em tenen que votar a mi sí que cobraran.
Això sí, el campanar ben il•luminat, per a que les persones amb creences religioses estiguen contentes, la llum segurament Déu la pagarà. Doncs no, la paguem entre tots, sense tindre diners per poder-ho fer i per un total de 14.900 €.
Honoraris de projectes, certificacions d’obres, demolició de la casa de la plaça, el famós Concert Previ del Pla General, pagament a l’empresa que porta la comptabilitat... Gastar i gastar sense control, tot sense tindre partida pressupostària i que sumat arriba a 100.000 €.
No els importava res, no controlaven res, no gestionaven res, no feien res. En què gastaven el temps? Perquè els diners ja ho sabem, en pagar favors i vots, i el més fort era que les despeses anaven passant d’un any a un altre i cada vegada més.
Portem 18 mesos al front de l’Ajuntament, i cada dia ens trobem amb alguna sorpresa, i cadascuna d’elles menys agradable. Esperem pel bé de tots els veïns i veïnes d’Ador que ja no en queden moltes més.
Com he dit al principi, la despesa que tenim que incloure en el pressupost és de 637.000 €, i com diuen els informes tècnics, l’expedient deu de tramitar-se per acabar en tots aquests pagaments pendents d’aplicar a pressupost, ja que aquesta situació ens impedeix vore amb claredat la situació de l’Ajuntament, i aquest Equip de Govern té com a objectiu la MÀXIMA CLARETAT I TRANSPARÈNCIA en tot el que fa.
No podem dir el mateix dels anteriors equips de govern ni de l’anterior Alcalde, que feia i desfeia com millor li convenia, sense tindre en compte ni la Llei ni la responsabilitat que ha de tindre un polític.
Però per desgràcia no ens sorprén, ja ho diem, i ara, tots els veïns i veïnes d’Ador estem pagant eixa ruïnosa gestió.
De veritat no puc entendre com pot tindre la sang tan freda i poder estar ahí sentat, escoltant, i anar-se’n a casa i poder dormir per la nit, no puc entendre com pot tindre tanta poca vergonya i no assumir la seua responsabilitat i continuar actuant com si en vostè no anara la cosa.
No puc entendre com el seu grup continua mantenint-lo com a portantveu i no li demanen la dimissió; no puc entendre que per dignitat i per ètica no dimiteixca, sols puc entendre que ha estat i està ací pel seu benefici personal i polític.
El punt es va aprovar per unanimitat, però en aquest punt, va hi haure un poc més de moguda, ja que el portantveu del PP va continuar amb la seua demagògia dient que ojalà en compte de tindre un expedient extrajudicial de 670.000 € hi hagueren 10.000.000 €, senyal de que feia moltes coses;