25/2/11

PREGUNTES BREUS QUE FA LA GENT DEL POBLE

1ª Pregunta.- A mi m’agradaria que comunicareu que el parc de l’Edo està un poc abandonat i els nostres xiquets juguen allí tots els dies, estaria bé que els bancs i la tanca els arreglaren, l’altre dia em vaig trencar el pantaló a l’alçar-me del banc i una xiqueta es va fer mal en un ferro. Seria també d’agrair una fonteta per beure i rentar-se les mans els xiquets, ja de pas dir que la sorra està un poc bruta pareix el cagador dels gossos i gats, es podria garbellar, netejar o reemplaçar. ¿És possible dedicar un poc de temps al manteniment dels parcs?. Gràcies per la vostra atenció.

RESPOSTA DEL SR. ALCALDE.


En cuanto al parque de l’edo le comunico que dos ó tres dias a la semana van a limpiarlo por lo tanto creo que en condiciones está los bancos el encargado municipallos arregló y en cuanto a la arena se ha pedido un camion para reposerla lo que se nos ha comentado que en estos momentos no se puede sacar arena de la playa por prohibición de la administación pública lo que he comentado que en cuanto puedan traer un camión de arena que lo traigan y si no se pensará en algo para sustituirla, en cuanto a la fuente se pondrá lo más rápidamente.

2ª Pregunta.- M’agradaria saber com és que el fill de l’Alcalde treballa tots els estius a la piscina i el fill del regidor del P.P. a l’Ajuntament. ¿És que no es presenta ningú més?.

RESPOSTA DEL SR. ALCALDE.

No diu res de res.

3ª Pregunta.
- M’agradaria saber per què es tanquen les instal.lacions esportives els diumenges, precisament quan la gent no treballa i podria acudir-hi.

RESPOSTA DEL SR. ALCALDE.

Las instalaciones no se cierran los sábado y domingos ya que de 8 de la mañana hasta las 12,30 horas están abiertas.

4ª Pregunta.- Als vestidors de la piscina hi ha uns secadors de cabells enxufats al corrent per poder-los utilitzar manualment, pensem que si cauen al terra, amb la quantitat d’aigua que sempre hi ha pot haver un accident important. Aquestos secadors han d’estar apegats a la paret.

RESPOSTA DEL SR. ALCALDE.

La gente los utiliza en estos momentos bien lo que por parte del ingeniero técnico se está visitando piscinas para ver otra clase de secadores, hay piscinas que los tienen como la nuestra y hay otra que no, se verá la mejor solución.

NOTA FINAL:
Les respostes del Sr. Alcalde han sigut transcrites exactamente igual com les hem rebut.

21/2/11

PAI PINARET I L’ESCOLA PÚBLICA.

Tots sabem que a la part de baix de la carretera, millor dit l’Avinguda de la Safor, hi ha un projecte de Pai anomenat PINARET; també és de domni públic que allí s’ha de construir la nova escola pública.
Aquest projecte s’arrossega massa temps, actualment ja té el vist-i-plau de la Comissió Territorial d’Uebanisme de la Generalitat Valenciana.
Per la informació que ens aporten els propietaris afectats, vosté, Sr. Alcalde ha renunciat a construir tot el Pai, però als propietaris del terreny on va l’escola els ha fet una oferta de compra de 1.300.000 pts. per fanecada, més una subvenció de 500.000 pts. que pagarà l’Ajuntament.
Sr. Alcalde, si el que diem és cert, ¿qui compra?
Sr. Alcalde, si l’Ajuntament subvenciona amb 500.000 pts. per fanecada i no es el propietari, després serà el nou propietari el que es beneficiarà de la reparcel.lació.
Sr. Alcalde, ¿a qui està beneficiant en esta operació?

RESPOSTA DEL SR. ALCALDE.


Se està negociando en estos momentos con los propietarios.

EN CASTELLANO:

Todos sabemos que a la parte de abajo de la carretera, mejor dicho la Avenida de la Safor, hay un proyecto de PAI renombrado PINARET; también es de domnio público que allí se debe construir la nueva escuela pública.
Este proyecto se arrastra demasiado tiempo, actualmente ya tiene el visto bueno de la Comisión Territorial de Uebanisme de la Generalidad Valenciana.
Por la información que nos aportan los propietarios afectados, usted, Sr. Alcalde, ha renunciado a construir todo el PAI, pero a los propietarios del terreno donde va la escuela les ha hecho una oferta de compra de 1.300.000 pts. por hanegada, más una subvención de 500.000 pts. que pagará el Ayuntamiento.
Sr. Alcalde, si lo que decimos es cierto, ¿quien compra?
Sr. Alcalde, si el Ayuntamiento subvenciona con 500.000 pts. por hanegada y no es el propietario, después será el nuevo propietario el que se beneficiará de la reparcelación.
Sr. Alcalde, ¿a quien está beneficiando en esta operación?

RESPUESTA DEL SR. ALCALDE.

Se está negociando en estos momentos con los propietarios.

16/2/11

NOTA DE PREMSA DE L'AMPA DE L'ESCOLA D'ADOR I PALMA

CONSELL ESCOLAR
CP LA MURTERA
ADOR-PALMA DE GANDIA


NOTA DE PREMSA


BREU HISTÒRIA INACABADA DE LA CONSTRUCCIÓ DEL NOU COL•LEGI PUBLIC LA MURTERA D’ADOR I PALMA DE GANDIA

No direm els anys que fa i, de debò que en fa un bon grapat; i tant és així que el Consell Escolar del col•legi públic de Palma i Ador vol denunciar la situació en la qual es troba el projecte de construcció del nou col•legi.

Des de que la Conselleria d’Educació va decidir que la construcció del nou col•legi per al pobles d’Ador i Palma de Gandía, s’ubicaria en terrenys que tenia que cedir l’Ajuntament d’Ador, ha passat molt de temps. Encara que s’han solucionat problemes com l’abastiment d’aigua i llum per a la parcel•la on anirà el centre; el ritme que porta no és l’adequat ni el que s’espera d’un govern local responsable i preocupat per l’educació dels nostres xiquets i xiquetes. La feina i la preocupació per eixos temes hauria d’haver segut una constant per a l’Ajuntament en tot moment i no resoldre els problemes cada vegada que se senten les reivindicacions dels diferents membres de la comunitat escolar, representats al Consell Escolar.

A mitjans de juliol de 2010 es va reunir la Comissió de Seguiment del nou col•legi, formada per representants del Claustre, de l’AMPA i els Alcaldes dels dos pobles. Els responsables del projecte ens van informar que en una setmana començaven les medicions i taxacions dels terrenys on va ubicat l’edifici, per a poder negociar individualment amb els propietaris afectats; per tant, la Comissió podria reunir-se de nou a finals d’eixe mes i podria tindre informació nova i important d’aquestes tasques.

I així, passant el temps, el dia 1 de setembre de 2010 es va fer una reunió del Consell Escolar, a la qual no van assistir els responsables polítics; i va passar un altre Consell Escolar sense cap informació. En aquest moment estem al mateix punt que fa sis mesos o més.
El dia 28 de setembre ens havíem de reunir novament la Comissió de Seguiment, a la mateixa sols van assistir el Director del centre, un representant dels mestres i el representant dels pares.

Estem en gener de 2011, l’última reunió de la Comissió de Seguiment va ser el 26 d’octubre de 2010, des de fa tres mesos, com diu la cançó “la vida sigue igual”.

Pensem que ja està bé. El responsable del govern del poble d’ Ador està tirant per terra les il•lusions dels pares que tan sols pensen en el benestar de tots els xiquets i les xiquetes (i mestres) dels pobles de Palma i Ador.

Ara be, el col•legi, com hem dit es per als poble d’Ador i Palma de Gandia, així doncs la tasca per a procurar que es construeixca el col•legi requereix la implicació també de la responsable del govern de l’Ajuntament de Palma de Gandía, que desde fa prou de temps està “desaparecida en combate”.

Així, manifestem l’unànim descontent del Consell Escolar. Pensem que no es té en consideració el gran problema que suposa per a l’alumnat i professorat no tindre unes instal•lacions adequades, que a la fi repercuteixen en l’educació dels xiquets i xiquetes dels nostres pobles.
No ens quedarem de braços creuats, demanem una actuació responsable i resultats palpables i concloents JA.

Ador, 3 de febrer de 2011


El grup de Gent d’Ador s’adherix i subscriu fil per randa, cadascún dels punts plantejats per l’AMPA i s’ofereix per a qualsevol cosa que necessiten de nosaltres.

14/2/11

PLAN ZAPATERO Y PISCINA MUNICIPAL

PLA ZAPATERO 2.010.

El plenari celebrat el dia 30 de juliol d’enguany ens donà compte d’una resolució firmada per vosté on adjudica a l’empresa CONSTRUCCIONES BAÑULS S.L. el contracte d’execució del nou dipòsit d’aigua potable, al costat del que hi ha al carrer Xamberí.
Aquesta obra pertany al Pla Zapatero, diners que ha donat el govern d’Espanya per donar faena als parats del nostre poble i que vosté, Sr. Alcalde, sense escoltar ni fer cas a les opinions de Gent d’Ador l’ha adjudicada a l’empresa abans dita.
Sr. Alcalde, la resolució diu ben clar que el plaç d’execució de l’obra és de 6 mesos, si encara no ha començat, no s’acabarà enguany i per tant no complirà les condicions imposades.
Sr. Alcalde, ¿ per què aquesta obra no s’ha fet durant l’any 2.010?

RESPOSTA DEL SR. ALCALDE.


La empresa Construcciones Bañuls tiene gente trabajando de nuestra población y creo que justamente que en estos momentos están trabajado, se le ha pedido al Ministerio una prórroga para terminar la obra al igual que han hecho muchísimas poblaciones y la obra está muy avanzada en fase de terminación.

GENT D’ADOR diu:

El Sr. Alcalde no vol enterar-se, els diners que ens han donat de l’anomenat Pla Zapatero, que pertany este projecte, són per a emplear a parats d’Ador, per tant tots els que treballen han de ser d’Ador.

PISCINA MUNICIPAL D’ADOR.

Tots sabem que passat l’estiu, la piscina municipal d’Ador oferix uns serveis de natació. Ha arribat a les nostre mans una fotocòpia-propaganda, en ella diu ben clar el següent:
EMPRESA QUE GESTIONA LA PISCINA: DISER ESPORTIU
Sr. Alcalde, suposem que vosté sap la diferència entre públic i privat, per si de cas, li volem recordar, que la piscina és pública, és propietat de l’Ajuntament d’Ador i que vosté com Alcalde té la responsabilitat de gestionar-la de la millor manera possible.
Qualsevol persona o empresa té la possibilitat de participar per aconseguir la seua concessió.
Sr. Alcalde, ¿quan i com ha fet el concurs per adjudicar la gestió a l’empresa esmentada?
Sr. Alcalde, ¿quins requisits i quines condicions ha imposat?
Sr. Alcalde, ¿quines persones han participat en la selecció?
Sr. Alcalde, confiem que, el més aviat possible, ens ensenye l’acta corresponent.

RESPOSTA DEL SR. ALCALDE.


La empresa que se ha encargado de poner a la gente durante los veranos es la misma que está en estos momentos llevando el tema se está preparando un concurso para quedarse las instalaciones por que el que se dijo no interesaba ya que las empresas interesadas en coger el polideportivo no tenían intención de coger la piscina y al revés por lo que se está en estos momentos estudiando el tema de hacerlo por separado y que sean dos las empresas que gestionen dichas instalaciones.

GENT D’ADOR diu:

Fins ara, el Sr. Alcalde s’ha buscat, sense concurs ni res, a l’empresa que li ha donat la gana, ha col.locat a qui li ha donat la gana i, ara està pensant en manipular un concurs per continuar col.locant a qui li done la gana. Esta vegada ni decret ni res, ¿passar pel Plenari?, aixó seria emborratxar-se de democràcia i transparència.Ja són massa anys fent el mateix. ¡Que s’acabe ja!.

EN CASTELLANO:

PLAN ZAPATERO 2.010.

El pleno celebrado el día 30 de julio de este año nos dio cuenta de una resolución firmada por usted donde adjudica a la empresa CONSTRUCCIONES BAÑULS S.L. el contrato de ejecución del nuevo depósito de agua potable, en el lado del que hay en la calle Xamberí.
Esta obra pertenece al Plan Zapatero, dinero que ha dado el gobierno de España para dar empleo a los parados de nuestro pueblo y que usted, Sr. Alcalde, sin escuchar ni hacer caso a las opiniones de Gent d'Ador la ha adjudicado a la empresa antes dicha.
Sr. Alcalde, la resolución dice muy claro que el plazo de ejecución de la obra es de 6 meses, si aún no ha empezado, no se acabará este año y por lo tanto no cumplirá las condiciones impuestas.
Sr. Alcalde, ¿ por qué esta obra no se ha hecho durante el año 2.010?

RESPUESTA DEL ALCALDE

La empresa Construcciones Bañuls tiene gente trabajando de nuestra población y creo que justamente que en estos momentos están trabajado, se le ha pedido al Ministerio una prórroga para terminar la obra al igual que han hecho muchísimas poblaciones y la obra está muy avanzada en fase de terminación.

GENT D'ADOR dice:

El Sr. Alcalde no quiere enterarse, el dinero que nos han dado del renombrado Plan Zapatero, al que pertenece este proyecto, son para emplear a parados de Ador, por lo tanto todos los que trabajan deben ser de Ador.

PISCINA MUNICIPAL DE ADOR


Todos sabemos que pasado el verano, la piscina municipal de Ador ofrece unos servicios de natación. Ha llegado a nuestras manos una fotocopia-propaganda, en la que dice muy claro lo siguiente:
EMPRESA QUE GESTIONA LA PISCINA: DISER DEPORTIVO
Sr. Alcalde, suponemos que usted sabe la diferencia entre público y privado, por si acaso, le queremos recordar, que la piscina es pública, es propiedad del Ayuntamiento de Ador y que usted como Alcalde tiene la responsabilidad de gestionarla de la mejor manera posible.
Cualquier persona o empresa tiene la posibilidad de participar para conseguir su concesión.
Sr. Alcalde, ¿cuándo y cómo ha hecho el concurso para adjudicar la gestión a la empresa mencionada?
Sr. Alcalde, ¿qué requisitos y qué condiciones ha impuesto?
Sr. Alcalde, ¿qué personas han participado en la selección?
Sr. Alcalde, confiamos que, lo más pronto posible, nos enseñe el acta correspondiente.

RESPUESTA DEL SR. ALCALDE.

La empresa que se ha encargado de poner a la gente durante los veranos es la misma que está en estos momentos llevando el tema se está preparando un concurso para quedarse las instalaciones por que el que se dijo no interesaba ya que las empresas interesadas en coger el polideportivo no tenían intención de coger la piscina y al revés por lo que se está en estos momentos estudiando el tema de hacerlo por separado y que sean dos las empresas que gestionen dichas instalaciones.

GENT D'ADOR dice:

Hasta ahora, el Sr. Alcalde se ha buscado, sin concurso ni nada, la empresa que le ha dado la gana, ha colocado a quien le ha dado la gana y, ahora está pensando en manipular un concurso para continuar colocando a quien le dé la gana. Esta vez ni decreto ni nada, ¿pasar por el Pleno?, eso sería emborracharse de democracia y transparencia.Ya son demasiados años haciendo lo mismo. ¡Que se acabe ya!.

11/2/11

L'AJUNTAMENT D'ADOR ALS JUTJATS

Que l’Ajuntament d’Ador passe pels Tribunals de Justícia de la Comunitat Valenciana no és cap novetat, d’exemples en tenim uns quants i si vol li’ls recordem.
L’últim consistix en un contenciós administratiu formulat per 60 propietaris i per tant residents d’Ador contra l’Ajuntament, presentat el dia 29 de juliol de 2.010 a la “Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justícia de València”.
Pareix ser que tot ve arran de la publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, el dia 26-3-2.010, l’aprovació de la modificació de tarifes de sumimistre domiciliari de l’aigua potable, mitjançant l’informe favorable de l’Ajuntatment d’Ador.
Afirmem alt i clar que ningun membre del grup municipal de Gent d’Ador ha sigut informat, que no ha vist cap decret donant compte i que tampoc ha passat pel Plenari l’esmentat informe; per tant, la responsabilitat del que puga passar és única i exclusivament del Sr. Alcalde.
Sr Alcalde, tenim tot el dret democràtic a saber i opinar, i vosté, menysprea constantment la nostra representativitat, vosté fa tot el possible per ningunejar-nos no donant-nos informació i així impedix fer la nostra faena d’oposició. Ja li ho hem dit moltes vegades, però vosté a la seua.
Sr. Alcalde, ¿li agrada que li presenten Contencioso-Administratius? O ¿com no paga, si perd, li dóna igual?.
Sr. Alcalde, hi ha una altra alternativa, fer les coses millor i dialogar, dialogar i dialogar. Li volem dir que el millor juí és aquell que no és celebra.
Sr. Alcalde, ¿per què hem arribat a esta situació? Si vosté vol ens ho explica i així ho sabrem tots.

RESPOSTA DEL SR. ALCALDE.

El tema del agua en Monte Corona desde un primer instante ha sido problemático con la empresa concesionaria primera una tal Water Monte Corona Hills, esta empresa quería hacerse con la concesión del agua y en su momento aprobó las tarifas que iba a recaudar privadamente, al enterarnos de estas tarifas el ayuntamiento paralizó enseguida no autorizando a pasar los recibos a ningún propietario por que se creían abusivas, se cogió como adjudicataria de la población a la empresa Seasa para que se hiciese cargo de la gestión del agua, esta se hizo cargo y se comprometió a estudiar las tarifas y bajarlas, en concreto así se hizo y pasaron a pagar las nuevas tarifas pero con los cánones correspondientes igual que se aplica en cualquier población, ellos no estaban de acuerdo por que querían pagar igual que en el pueblo, hemos hecho mas de diez reuniones con la junta, con seasa y con el ingeniero técnico del ayuntamiento para explicarles que la población paga unas tasas por el abastecimiento en gasto 0 y el rebonbeo o pinchazo en red, mientras en Monte Corona se saca con bomba, se rebonbea a un primer deposito, se vuelve a rebonbear a un segundo depósito y se suministra en red, pudiendo aún rebombear a un tercer depósito lo cual la haría más cara y esto es a grandes rasgos el problema del agua en Monte Corona que se les presentaba la factura y ellos no la pagaban y hacían una liquidación en paralelo igual que en la población por lo tanto, era una liquidación no correcta por lo tanto Seasa les enviaba una carta de corte y enseguida tenia que ir a pactar con Seasa para que no realizase el corte, es decir se a dialogado, dialogado, dialogado, muchísimas veces, se les explica el por que, el agua sale así y no se lo creen, por lo tanto ahora con la concesión nueva ya saben que hay que mirar con lupa todos los gastos que ocasione la urbanización para asi si pueden hacer una segunda modificación se haga, dudo mucho pero se intentará, al igual que se está viendo otra alternativas para dar agua de los pozos o bien hacer uno directamente para ellos, ya que se ha hablado con la Conselleria dela Agua.

GENT D’ADOR diu:

En cap moment d’este procés el Sr. Alcalde s’ha molestat en informar, traure un decret o passar pel Plenari.
Els preus que ara estan pagant, conforme correspon, han de passar pel Plenari, cosa que no ha fet, però si que ha enviat a la Conselleria la aprovació definitiva.
I diu que ha dialogat, en el grup Gent d’Ador, el verb dialogar no el coneixem, igual el confon pel d’imposar.

EN CASTELLANO:

Que el Ayuntamiento de Ador pase por los Tribunales de Justicia de la Comunidad Valenciana no es ninguna novedad, de ejemplos tenemos algunos y si quiere se los recordamos.
El último consiste en un contencioso-administrativo formulado por 60 propietarios, y por lo tanto residentes de Ador, contra el Ayuntamiento, presentado el día 29 de julio de 2010 en la “Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia de Valencia”.
Parece ser que todo viene a raíz de la publicación al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, el día 26-3-2010, la aprobación de la modificación de tarifas de sumimistro domiciliario del agua potable, mediante el informe favorable del Ayuntamiento de Ador.
Afirmamos alto y claro que ningún miembro del grupo municipal de Gent d'Ador ha sido informado, que no ha visto ningún decreto dando cuenta y que tampoco ha pasado por el Plenario el mencionado informe; por lo tanto, la responsabilidad de lo que pueda pasar es única y exclusivamente del Sr. Alcalde.
Sr Alcalde, tenemos todo el derecho democrático a saber y opinar, y usted menosprecia constantemente nuestra representatividad, usted hace todo lo posible por ningunearnos no dándonos información, y así impide hacer nuestro tarea de oposición. Ya se lo hemos dicho muchas veces, pero usted a la suya.
Sr. Alcalde, ¿le gusta que le presenten Contencioso-Administrativoss? O ¿como no paga, si pierde, le da igual?.
Sr. Alcalde, hay otra alternativa, hacer las cosas mejor y dialogar, dialogar y dialogar. Le queremos decir que el mejor juicio es aquel que no se celebra.
Sr. Alcalde, ¿por qué hemos llegado a esta situación? Si usted quiere nos lo explica y así lo sabremos todos.

RESPUESTA DEL SR. ALCALDE.


El tema del agua en Monte Corona desde un primer instante ha sido problemático con la empresa concesionaria primera una tal Water Monte Corona Hills, esta empresa quería hacerse con la concesión del agua y en su momento aprobó las tarifas que iba a recaudar privadamente, al enterarnos de estas tarifas el ayuntamiento paralizó enseguida no autorizando a pasar los recibos a ningún propietario por que se creían abusivas, se cogió como adjudicataria de la población a la empresa Seasa para que se hiciese cargo de la gestión del agua, esta se hizo cargo y se comprometió a estudiar las tarifas y bajarlas, en concreto así se hizo y pasaron a pagar las nuevas tarifas pero con los cánones correspondientes igual que se aplica en cualquier población, ellos no estaban de acuerdo por que querían pagar igual que en el pueblo, hemos hecho mas de diez reuniones con la junta, con seasa y con el ingeniero técnico del ayuntamiento para explicarles que la población paga unas tasas por el abastecimiento en gasto 0 y el rebonbeo o pinchazo en red, mientras en Monte Corona se saca con bomba, se rebonbea a un primer deposito, se vuelve a rebonbear a un segundo depósito y se suministra en red, pudiendo aún rebombear a un tercer depósito lo cual la haría más cara y esto es a grandes rasgos el problema del agua en Monte Corona que se les presentaba la factura y ellos no la pagaban y hacían una liquidación en paralelo igual que en la población por lo tanto, era una liquidación no correcta por lo tanto Seasa les enviaba una carta de corte y enseguida tenia que ir a pactar con Seasa para que no realizase el corte, es decir se a dialogado, dialogado, dialogado, muchísimas veces, se les explica el por que, el agua sale así y no se lo creen, por lo tanto ahora con la concesión nueva ya saben que hay que mirar con lupa todos los gastos que ocasione la urbanización para asi si pueden hacer una segunda modificación se haga, dudo mucho pero se intentará, al igual que se está viendo otra alternativas para dar agua de los pozos o bien hacer uno directamente para ellos, ya que se ha hablado con la Conselleria dela Agua.

GENT D'ADOR dice:

En ningún momento de este proceso el Sr. Alcalde se ha molestado en informar, sacar un decreto o pasar por el Plenario.
Los precios que ahora están pagando, conforme corresponde, deben pasar por el Plenario, cosa que no ha hecho, pero sí que ha enviado a la Conselleria la aprobación definitiva.
Y dice que ha dialogado, en el grupo Gent d'Ador, el verbo dialogar no le conocemos, igual lo confunde por el de imponer.

9/2/11

ACTE PROPAGANDÍSTIC DEL PP D'ADOR

Angélica Such Ronda, consellera de Benestar Social i Juan Vicente Estruch es complau a invitar-los a l'acte de presentació i visita d'obra del centre social 3ª edat d'Ador que es celebrarà el 10 de febrer a les 10,30 hores.
Ador 2011 Plan Confianza.

Esta invitació l'hem rebuda els regidors de Gent d'Ador per anar a fer el "paripé" davant la consellera que ve a veure unes obres que encara estan en la fase de l'estructura. El més ens estranya és que no vinga a inaugurar-ho (no seria la primera vegada que inaguren una cosa abans d'acabar-la). Com comprendreu tots, açò no és més que un acte electoral del Partit Popular. Aleshores, perquè ens conviden a nosaltres? Més li valdria al senyor alcalde que ens convidara a les meses de contractació de les obres que fa i a mostrar-nos tota la documentació que li demanem. Ara veureu com per a l'acte aquest sense sentit, sí que fa band uns minuts abans per que acudisca tothom; per a un plenari no ho farà, però per a actes propagandístics, sí.
I la senyora consellera, no té altra feina que fer més que vindre a veure quatre pilars i dos planxés apuntalats? Així es guanya el jornal que li paguem tots nosaltres, mols, en situació d'atur per culpa de la política econòmica que han estat practicant estos anys enrere?

5/2/11

PLE ORDINARI 31-01-2011. PREGUNTES

Per començar hem de dir-vos que en el torn de precs i preguntes del plenari celebrat el dia 31 de gener de 2011, li tornàrem a preguntar les qüestions que portem arrastrant ¡des de gener de 2010!, i que considerem molt importants. I, ¿endivineu quines han sigut les respostes de l'alcalde? Les mateixes que ens respongué aleshores: ni una, ni mitja, ni cap. És això tindre esperit democràtic, o més bé, tot el contrari? Doncs això és el que hi ha, o igual és que no hi ha res, i com diu el refrany: d'on no hi ha, no se'n pot traure.
Les qüestions que li reformulàrem són: el conflicte entre veïns del Barri on és possible que es vegen afectades propietats municipals; què s'han fet amb els diners del Gran Prix; quan, com, per què i a qui se li han donat subvencions els anys 2008 i 2009; què s'està fent al camí del Collao; per què es va acomiadar al policia nocturn; i què passa amb la finca que s'ha construït a Montecorona i que, pel que es veu, té greus deficiències.

A partir de hui, i durant uns quants dies, vos informarem de les qüestions que li plantejàrem al sr. alcalde en el plenari del mes d'octubre de l'any passat, i que ara, tres mesos després, s'ha dignat contestar, encara que no espereu grans aclaracions ni meravelles; ja sabeu, d'on no hi ha....

WI-FI A ADOR; PERÒ PAGANT.


Segons el decret nº 76/2.010, signat per vosté el 29 de setembre, que tres dies abans d'este Plenari ens presenta, diu que ha fet una operació de bestreta de subvenció per a què el banc BBVA adelante 26.531,60 €. Que ja té aprovats per RURALTER LEADER.
Si ja té aprovada la subvenció, ¿per què esta operació financera amb un termini de 6 anys (dos anys de carència) i un interés de Euríbor+2,40 €.?
Pareix ser que a dia d'avui ja s'ha instal.lat. Ho ha fet una empresa que vosté ha contractat, sense dir-nos absolutament res. Siga transparent i diga'ns amb quina empresa, el seu cost, beneficis, condicions etc.
També sabem que dita empresa oferix servici de telefonia i qui s'abona pagarà. Sr. Alcalde, no mereix tot açò explicar, parlar i aprovar-se en un Plenari? ¿Acàs no tenim tot el dret democràtic a saber-ho i opinar?
Sr. Alcalde, alguns municipis de la Safor han aconseguit instal.lar el wi-fi a tot el poble i gratis. A Ador està clar que hi ha que pagar.

RESPOSTA DEL SR. ALCALDE.

la subvención que se aprueba no se concede enseguida , se dá por anualidades, por lo que al igual que el cien por cien de los ayuntamientos con subvenciones dadas han tenido que hacerlo con operaciones de tesoreria.
La empresa que ha montado el WIFI en Ador es OPTLC empresa especializada en temas de telecomunicación.
El servicio de telefonía lo ofrece desde estos momentos y como creemos que es un buen servicio para el municipio y además se pueden abaratar muchos costes por eso se nos a ofrecido como primera población en la Comunidad Valenciana en instalar dicho servicio.
Los ayuntamientos que hay en la Safor al igual que Ador dispone de WIFI gratuito dentro de lo que es el casco urbano, pero si se quiere entrar e instalar el WIFI en una casa particular se tendrá que abonar los costes, para después pagar el servicio que creemos que es muchísimo más barato que el que hay ahora.

GENT D'ADOR diu:
Igual que sempre, de passar pel Plenari i que els demés opinen seria massa, fer un concurs menys encara, llavors, ¿què queda? Fer el que li dona la gana. Democràcia i transparència a tope.

EN CASTELLANO

Para empezar os diremos que en el turno de ruegos y preguntas del plenario celebrado el día 31 de enero de 2011, le volvimos a preguntar las cuestiones que llevamos arrastrando ¡desde enero de 2010!, y que consideramos muy importantes. Y, ¿adivináis cuáles han sido las respuestas del alcalde? Las mismas que nos respondió entonces: ninguna, nada. ¿Es eso tener espíritu democrático, o más bien, todo el contrario? Pues eso es lo que hay, o igual es que no hay nada, y como dice el refrán: de donde no hay, no se puede sacar.
Las cuestiones que le reformulmos son: el conflicto entre vecinos del Barri donde es posible que se vean afectadas propiedades municipales; qué se ha hecho con el dinero del Grande Prix; cuándo, cómo, por qué y a quién se le han otorgado subvenciones los años 2008 y 2009; qué se está haciendo en el camino del Collao; por qué se despidió al policía nocturno; y qué pasa con la finca que se ha construido en Montecorona y que, por el que se ve, tiene graves deficiencias.

A partir de hoy, y durante alguns días, os informaremos de las cuestiones que le planteamos al sr. alcalde en el plenario del mes de octubre del año pasado, y que ahora, tres meses después, se ha dignado contestar, aunque no esperéis grandes aclaraciones ni maravillas; ya sabéis, de donde no hay....

WI-FI EN ADOR; PERO PAGANDO.


Según el decreto nº 76/2.010, firmado por usted el 29 de septiembre, que tres días antes de este Plenario nos presenta, dice que ha hecho una operación de anticipo de subvención para el que el banco BBVA adelante 26.531,60 €. Que ya tiene aprobados por RURALTER LEADER.
Si ya tiene aprobada la subvención, ¿por qué esta operación financiera con un plazo de 6 años (dos años de carencia) y un interés de Euríbor+2,40 €.?
Parece ser que a día de hoy ya se ha instalado. La ha hecho una empresa que usted ha contratado, sin decirnos absolutamente nada. Sea transparente y díganos con cuál empresa, su coste, beneficios, condiciones etc.
También sabemos que dicha empresa ofrece servicio de telefonía y quien se abona pagará. Sr. Alcalde, no merece todo esto explicar, hablar y aprobarse en un Plenario? ¿Acaso no tenemos todo el derecho democrático a saberlo y opinar?
Sr. Alcalde, algunos municipios de la Safor han conseguido instalar el wi-fi a todo el pueblo y gratis. En Ador está claro que hay que pagar.

RESPUESTA DEL SR. ALCALDE.

la subvención que se aprueba no se concede enseguida , se dá por anualidades, por lo que al igual que el cien por cien de los ayuntamientos con subvenciones dadas han tenido que hacerlo con operaciones de tesoreria.
La empresa que ha montado el WIFI en Ador es OPTLC empresa especializada en temas de telecomunicación.
El servicio de telefonía lo ofrece desde estos momentos y como creemos que es un buen servicio para el municipio y además se pueden abaratar muchos costes por eso se nos a ofrecido como primera población en la Comunidad Valenciana en instalar dicho servicio.
Los ayuntamientos que hay en la Safor al igual que Ador dispone de WIFI gratuito dentro de lo que es el casco urbano, pero si se quiere entrar e instalar el WIFI en una casa particular se tendrá que abonar los costes, para después pagar el servicio que creemos que es muchísimo más barato que el que hay ahora.

GENTE DE ADOR dice:
Igual que siempre, de pasar por el Plenario y que los demáss opinen sería demasiado, hacer un concurso menos aún, entonces, ¿qué queda? Hacer la que le de la gana. Democracia y transparencia a tope.