1/3/11

RESUM PLENARI 31 GENER 2.011.

S’obri la sessió i el portantveu del grup municipal de Gent d’Ador demana la paraula per excusar la falta d’assistència de regidors del seu grup, degut a l’hora de la convocatòria (11,30 h. de matí), demanant de nou al Sr. Alcalde, en van 27 vegades, que convoque el Plenari fora de l’horari laboral.
Joan Faus recorda al Sr. Alcalde que allà pel 2.007, en el primer plenari d’aquesta legislatura, s’aprovà realitzar els plens l’últim divendres cada tres mesos i hui és dilluns. El Sr. alcalde respongué que el divendres passat tenia una entrevista en una Conselleria. És evidente que l’entrevista era més important que el Plenari.
L’Aprovació de l’acta es fa per unanimitat.
En el següent punt aprovem un model de declaració d’activitats i bens dels regidors en compliment del decret 191/2.010 de 19 de novembre, que s’ha d’emplenar i presentar el més aviat possible.
Al Tercer punt, amb el títol de Decrets d’Alcaldia amaga totes les decisions que ha de prendre per governar, importans o no, impedint així la inclusió en l’ordre del dia i evitant així l’opinió i possible discussió de l’oposició. Aquesta forma d’actuar demostra la ferma convicció del seu poder absolut, que no necessita a ningú, i que la resta de regidors estem allí per decorar el saló, o potser pitjor, per pegar la cabotà. Tan és així, que amb l’excusa de donar compte, l’obliga la llei, ni tan siquiera deixa que es lligen els decrets.
Malgrat esta borratxera de democràcia, llibertat i transparència del Sr. Alcalde, el grup municipal Gent d’Ador comentarà ara i ací tots aquells decrets que siguen d’interés públic, com sempre ho fa.


PLAVER 2010 MÉS DE 60.000 €

La resolució nº 82/2.010, tracta de la 1ª Fase de la instal.lació de l’enllumenat de la Urbanització de Montecorona.
El procediment utilitzat és el de negociat sense publicitat, que vol dir que ha adjudicat este projecte a l’empresa que li ha donat la gana.
Pressupost amb IVA inclós 60.534,86 €. Aquesta inversió pertany a una subvenció del PLAVER-2.010. Pla Valencià d’Electrificació Rural.
Aquesta resolució la firma el 18 d’octubre de 2.010 i la trau ara, tres mesos després, l’hauria d’haver presentada al Plenari celebrat el 29 d’octubre, seguramente se li oblidaria.¿Serà este l’únic oblit?
És inacceptable per part de Gent d’Ador que una urbanització recepcionada per l’Ajuntament d’Ador fa menys de quatre anys, s’haja de canviar l’enllumenat. Si no estava en condicions, ¿per què el Sr. Alcalde va recepcionar la urbanització Montecorona amb tantes deficiències?.¿On estan els informes preceptius?. El Sr. Alcalde, vullga o no, ha de donar moltes explicacions, els diners de tots no són per tapar els forats de negocis particulars.

DECRET Nº 89/2.010, 300.000 €.

El Sr. Alcalde demana a TECVASA, la nova empresa que s’ha quedat el suministre de l’aigua potable i clavegueram per a 25 anys, que li pague els 300.000 €. de canon que figuren en el contracte. Segons ens informen ja ha pagat i no sabeu l’alivi tan gran que ha suposat per la caixa municipal.

DECRET Nº 93/2.010. OPERACIÓ DE TRESSORERIA.


Aquest decret ens informa que ha contractat amb el BBVA, una operació per un import de 120.000 €, a amortitzar el 15 de desembre, mitjançant l’obertura d’un compte de crèdit amb les següents condicions financeres:
Tipus d’interés: Euríbor 3 mesos + 1,50 %.
Acaba de cobrar l’Ajuntament 300.000 €, i ara demana més diners. Igual ha pagat deutes i s’ha tornat a quedar sense un euro.

DECRET Nº 2/2.011. L’AJUNTAMENT DENUNCIAT.

Davant la denuncia efectuada per veïns de Montecorona queixant-se del preu de l’aigua, modificacions de tarifes i altres, l’Ajuntament sol.licita els serveis jurídics de la Diputació de València per la seua defensa.
El Sr. Alcalde s'ha reunit amb els veïns afectats i no els ha convençut, últimament no convenç a ningú, ¿no serà que ja el coneixen i no es fien?, no són els únics.

DECRET 2.011. PAMER I EMCORP.


Servixen per demanar al Servei Valencià d'Ocupació i Formació una subvenció per la contractació de treballadors desocupats en la realització d'obres dins del programa d'ajudes a les actuacions mediambientals i de manteniment de jardins i zones verdes.
Aquestos treballadors ixen dels que estan apuntats “al paro”, per tant és convenient que aneu a l'Ajuntament i s'informeu, i després s'apunteu al paro si voleu eixir en la llista i fer estes faenes.

RESOLUCIÓ 12/2.011, OFICINA TÈCNICA D'URBANISME.

El dia 30 de desembre el Sr. Alcalde firma esta resolució per la qual a partir del dia 1 de gener comence a cobrar, i per tant l'Ajuntament a pagar, la gestió de l'Oficina Tècnica d'Urbanisme, amb una obligació de 4 hores setmanals repartides en dos dies a la setmana, una duració de 4 anys i amb una quantitat de més de 60.000 Euros.
Tot açò ens ho comunica, l'obliga la llei, l'últim Plenari, este que estem resumint. O siga, el grup municipal de Gent d'Ador s'entera quan ja s'havia cobrat la primera mensualitat del contracte. ¿Quin nom té açò?
Com la resolució ens la dona per escrit i no deixa ni que la comentem, no ens queda altra que transformar-la en pregunta, passats tres mesos sabrem la resposta.
No té sentit, ni raó de cap classe esta contractació, primerament pel seu cost, este servici el tenia l’Ajuntament per poc més de 1.200 € a l’any i ara en costa 15.000 €, segón, perquè al Plenari de gener del 2.010 s’aprovà un Pla d’Estabilitat on especificava claríssimament la necessitat de disminuir les despeses de personal (excusa que va aprofitar el maig de 2.010 per acomiadar al policia nocturn) tercer, actualment la construcció està totalment parada, i finalment, ha deixat per a la propera Corporació, que s’eligirà el dia 22 de maig, un bony de més de 60.000 €.
Així i tot encara sentírem per part del portantveu del P.P. les paraules següents:
TU QUE FARIES, CONTRACTAR ALS TEUS AMICS.
Li contestarem dient-li que això és el que sempre han fet ells.