8/10/11

RESUM PLENARI 28/09/11 (1)


Dimecres 28 de setembre de 2011, 20,00 hores: el saló de plenaris de l'Ajuntament d'Ador ple de gom a gom. ¿Per què durant tants anys s'ha estat privant a la gent d'Ador d'acudir a informar-se del què es feia amb els seus diners? ¿No tenien dret a saber de primera mà què s'ha fet, es fa o es farà al seu poble? ¿Per què el grup municipal del PP, amb el sr. Juan Vicente Estruch al capdavant no ha escoltat mai a tots els grups que han passat per l'oposició i que tots, sense excepció, li demaren trellat a l'hora de convocar els plenaris a una hora decent? El temps posa i lleva raons. A nosaltres ens l'està donant.

El primer i segon punt de l'ordre del dia són merament formals i s'aproven per unanimitat.
El tercer punt: Pressupost Municipal 2011. En primer lloc intervé el portantveu de l'oposició i diu, sense despentinar-se, que, en vint-i-nou anys serà la primera vegada que un pressupost s'aprova per unanimitat; que ells, llevat d'unes cosetes votaran a favor. Seguidament, en el torn de Gent d'Ador, la seua portantveu Tere Reig, va començar la seua intervenció amb les següents paraules:«Hui anem a aprovar un pressupost que, sense estar aprovat, sí que està pràcticament gastat. Un pressupost que l'anterior equip de govern el tenia que haver presentat ja aprovat abans de finals de 2010. (...) Un pressupost que encara que el presenta aquest equip de govern i que el grup GA va a aprovar per RESPONSABILITAT és un pressupost que NO ES DE GA, és un pressupost heretat.
En l'apartat d'ingressos tenim: al Capítol 1, Impostos Directes: l'IBI Urbana que aquest any ha pujat un 28.59%, la recollida de fem que també ha pujat un 28.59 %. Altres ingressos són les subvencions i aportacions de les diferents administracions.
 Per exemple, l'Estat ens ingressa 220.000 euros, les diferents conselleries uns 90.000 i la Diputació 29.000. Al ramat, tots els ingressos pujen un total de 1.756.495 euros.
En l'apartat de gastos tenim: Només en personal ens gastem 532.
230 euros, al voltant del 45% del total; ací s'inclou el sou i la SS de:
-1 secretari
-2 aux. administratius
-2 Agents de Desenvolupament Local, ADL
-1 tècnic de cultura
-2 ordenances-agutzils
-1 psicòloga
-1 assistenta social
-1 auxiliar treballadora social
-7 treballadores de l'escoleta infantil
-1 arquitecte tècnic
-4 treballadors de manteniment
-1 coordinador esportiu (fins juliol)
-2 treballadores de la piscina
-1 aux. del Centre d'Informació Juvenil
-1 arquitecte
-1pèrit industrial
-1 pèrit agrícola
-1 treballador manteniment poliesportiu
-i les retribucions de l'exalcalde fins juny
 (1880 euros)
Si sumeu, són 29 persones.

En el capítol de gastos hi han infinitat d'ells que van des de préstecs i lloguer de maquinària, fins la llum, protocol, festes i cultura... En definitiva en aquest moment, i segons la documentació  que hem estat treballant, el pressupost que anem a aprovar té uns ingressos i uns gastos d'1.756.495 euros, dels que ja s'han gastat, quan vam arribar a l'alcaldia, més del 80%. Aleshores, amb el que queda hem d'acabar l'any. El grup de GA, per obligació i responsabilitat amb el poble d'Ador va a aprovar este pressupost»
S'aprova per unanimitat.

Al punt 4 s'aproven les taxes per la utilització les instal·lacions esportives:
Abonament anual:
-més de 18 anys, 75 € Residents (R) i 100 € per als No Residents (NR)
-fins a 18 anys i jubilats: 50 € R, i 80 € NR
Abonament Familiar:
-R 150 €; NR 200€
Partida o sessió pàdel i tenis:
-Més de 18 anys: 2 € R; 3 € NR
-Menys de 18 anys i jubilats: 1 € R; 2 € NR
Pista poliesportiva:
-Majors de 18 anys: 20 € R; 30 € NR
- Menys de 18 anys i jubilats: 10 € R; 20 € NR
Pista individual:
-Més de 18 anys: 2 € R; 3 € NR
- Menys de 18 anys i jubilats: 1 € R; 2 € NR
Sempre que s'utilitze la llum artificial s'incrementarà la taxa:
-Pàdel i tenis: 4 euros partida.
-Futbet o altres: 10 euros partida.

El cinqué punt és un formalisme que s'aprova per unanimitat.

12 comentaris:

Anònim ha dit...

Voldrieu explicar-me que son les retribucions de l´exalcalde.

Anònim ha dit...

Me parece una exageracion el precio que se va a poner en las instalaciones,las pistas de padel son de hormigon,no podeis cobrar lo mismo que en otros pueblos con pistas de cristal.

Anònim ha dit...

Podrieu dir com a Mare de xiqueta en el colegi,si aquest any pagareu els llibres escolars?Gracias.

Anònim ha dit...

L'Ajuntament d'Ador té els conters
clars i no deu res a ningú.Es esta la conclusió.?

Anònim ha dit...

Sabéis la exageración de precios que habéis puesto en piscina y polideportivo?
PISCINA-ABONAMIENTO 60 EUROS TRIMESTRAL=240 EUROS ANUALES + 75 PADEL + FUTBOL SALA 30 EUROS SUMAN UN TOTAL DE 350 EUROS ANUALES.
Sabéis que en Gandia,Bellreguard,Oliva etc no llega a los 250 Euros socio anual con muchas mas pistas de padel, tenis,frontón,fútbol sala,baloncesto,piscina,etc para los no residentes y con horarios mucho mas extensos?
Creo que os estáis equivocando.

Anònim ha dit...

El bo de llibres de conselleria són 105 euros que rebeu tots, no em sembla bé que encara l'ajuntament tinga que costejar els llibres a no ser algún cas de necessitat greu. Es poden reciclar els llibres d'altres anys i amb el bo és suficient. I no pel fet de ser resident tenen que tindre els llibres gratis, hi ha qui se ho pot pagar massa bé.

Anònim ha dit...

com es decidiran el casos de necesitat greu per a costejar els llibres,a sort?o a bolça forada?
que disparate estas dient.

Anònim ha dit...

Pues como lo estais haciendo todo a dedo.Si el anterior alcalde hacia algo a dedo, vosotros lo haceís todo.A vuestros amiguetes i votantes.Que legales sois, verdad señor alcalde?

Anònim ha dit...

PERQUE IXE CAMBIT EN LES INSTALACIONS PUBLIQUES.... SI LA PISCINA LA TANQUEU I PUJEU ELS PREUS PERQUE TE PERDUES... PERQUE NO TANQUEU EL MUSEU, LES PISTES DE PADEL, ETC... I DIXEU AL POBLE SINSE SERVICIS PUBLICS. AIXO ES UN GOVERN DE D'ESQUERRES? ELS AJUNTAMENTS ESTAN PER A DONAR SERVICIS AL POBLE, NO PER A LUCRARSE.
PERQUE IXOS CAMBITS EN LA PISCINA EN L'EMPRESA SI ESTEM TOTS MOLT CONTENTS AMB EL SERVICI QUE DONABA.
PERQUE IXA PUJA DE PREUS? AMB LA INSTALACIO MES MEDIOCRE DE TOTA LA CONTORNA.
GANDIA 80€ A L'ANY
OLIVA 75€ A L'ANY
XERACO 100€ A L'ANY
ADOR 240€ A L'ANY

Anònim ha dit...

Les neccesitats greus s'estudiarien per a pagar els llibres , com a molt la diferència del bo llibre i jo crec que des de l'escola saben massa bé qui té necessitat reial d'ajuda i sempre busquen llibres d'altres anys per a donar-los . No voldreu que apart de bo es regalen els llibres a fills de funcionaris i altra gent que s'ho pot permetre i es gasta els diners en capritxos . Si hi ha algú del poble realment necessitat que li ajuden, però si reciclen llibres vells, l'ajuda no seria massa o no cap. A dit res, per supost,serveis socials que s'encarregue i s'estudie cada cas. Es nota de quina part estas!
I un altra cosa, Ador és un poble menut i no pot pagar obres faraòniques, ni tanta instalació deportiva. Si ho volem, hi haura que pagar-ho i no deixar l'ajuntament en bancarrota total , com hui s'ha dit en el pleno que ens va deixar l'ex-alcalde. A mi no m'eixien el comptes de tanta cosa, la veritat.
I un museu en Ador no crec que faja ninguna falta, algú es va posar medalles de tanta cosa que feia, ara no hi ha un duro i si que hi ha deutes que ja veurem com paguem entre tots, tu, jo i la resta de veïns.

Anònim ha dit...

Com ho tenim que pagar entre tots voldriem saber exactament que és el que es deu en l'Ajuntamrnt.

Anònim ha dit...

M'agradaria que llevares de esta pagina la primera part que me recorda una época molt roina.