31/10/11

PLE EXTRAORDINARI SOBRE LA SITUACIÓ ECONÒMICA DE L'AJUNTAMENT

Dimecres, 2 de novembre de 2011 a les 20.00 hores, i al saló de plens de l'Ajuntament, es celebrarà sessió extraordinària i urgent del Ple de l'Ajuntament amb el següent ordre de dia:

1- Ratificació de la urgència de la convocatòria.


2- Aprovació, si s'escau, de l'esborrany de l'acta de la sessió anterior.

3- Informe sobre la situació econòmica de l'Ajuntament.


Com ja haureu pensat, este és un dels plenaris més importants que es celebren al nostre Ajuntament des de que vivim en democràcia, per això demanem que acudiu tots per assabentar-vos de primera mà de com estan els comptes, ja que això ens afecta d'una manera directa a tots els veïns.

També sereu testics, en este plenari, del miracle de la multiplicació dels pans i dels peixos. Si recordeu bé, en el programa electoral del PP d'Ador ens deien que el deute de l'Ajuntament equivalia a 0,30 euros per habitant; si posem que a Ador som 1.500 habitants, segons el PP el deute pujava a la irrisòria quantitat de: 450 euros (i es van quedar tan amples). Bé, ara comprovarem si això és veritat.

30/10/11

TALLER DE HALLOWEEN

DILLUNS 31 DOCTUBRE DE 17 A 1930 A LA CASA DELS

JOVES

Podras fer la teua disfressa de:

Fantasma Has de dur un llençol blanc

MOMIA Has de dur un llençol blanc trencat a tires o unes benes i roba blanca per a baix.

RAT PENAT Has de dur roba negra

FRANKENSTEIN Has de dur roba negra

ZOMBI Has de dur vaquers i dos samarretes velles, una per a trencar

XIQUETA EXORSCISTA Has de dur un camissó vell i sabates d’anar per casa

VAMPIR Has de dur roba negra

(nosaltres t’ajudarem a confeccionar els complements i el maquillatge)

Si ja tens la teua disfressa vine i et maquillarem

A LES 8 DE LA NIT ENS REUNIREM A LA PLAÇA DE L’AJUNTAMENT PER FER UNA CERCAVILA AMB LA COLLA DE DOLÇAINERS I TABALETERS D’ADOR

RESUM PLENARI 26-10-2011

1-L'acta de la sessió anterior s'aprova per unanimitat.

2-Per sorteig s'elegixen els membres de les meses electorals.

3-La taxa del fem per al proper any s'incrementa, per part de l'Ajuntament, en la quantitat d'1 euro aproximadament, quedant en uns 60 euros per vivenda. A les famílies nombroses i als pensionistes, a més a més s'els farà una bonificació del 10%. Però s'ens informa que la Diputació Provincial de València, governada pel PP, ens passarà un nou rebut pel tractament del fem d'uns 80 euros, més del doble d'el que paguem! (És eixa la baixada d'impostos que diu Rajoy que faran si el PP guanya les eleccions?)

4-El nou govern de GA ha aprovat una baixada de 5 centèssimes en el
gravàmen que aplica l'Ajuntament al rebut de l'IBI, passant del 0,70% al 0,65%. A les famílies nombroses i als pensionistes, a més a més s'els farà una bonificació del 10%. Este és una de les propostes que GA portava al seu programa electoral: la baixada d'impostos. Per desgràcia, l'herència econòmica heretada de l'anterior govern municipal no es permet baixar-la més.En este punt va hi haure un poc de discussió. El portantveu del PP, Juan Vicente Estruch, va fe història recordant per què la contribució que paguem a Ador és tan alta. Es va justificant diguent que, a l'any 2001 ó 2002, hi havia gent que pagava 11.000 pessetes per una bona casa situada en un bon lloc del poble, quan ell en pagava 83.000. Aleshores va considerar que això era injust, i per compte de fer que tots pagàrem menys equiparant-nos als que tenien el rebut més barat, ho va fer al revés, va demanar una revisió cadastral i va aconseguir que tots pagàrem molt. Però no paguem molt perquè el Cadastre va revaloritzar les nostres cases, que sí, sinó perquè, en allò on l'Ajuntament haguera pogut compensar eixa pujada i buscar un equilibri, va agarrar i va pujar també el gravàmen, aconseguint que la pujada fóra encara més acusada. Això és el que li va recriminar la portantveu de GA i el senyor alcalde, que si en compte de pujar el gravàmen competencial de l'ajuntament, l'hagueren baixat, aleshores ara no pagaríem tanta contribució. No és culpa del Cadastre que a Ador paguem una de les contribucions més altes de la Safor, per no dir la més alta, sinó de l'anterior govern del PP, amb Juan Vicente Estruch al capdavant. (I el pitjor de tot és que està pujada continuara imparable fins el 2016. Excel·lent per a l'època de crisi que estem patint).

5- S'aprova per unanimitat.

6-La quantitat de factures per pagar que hi ha a l'Ajuntament des de fa temps i amb la caixa municipal buida, no ens queda altra que acceptar el préstec ICO (Institut de Crèdit Oficial), organisme que depén del Ministeri d'Economia i Hisenda del Govern de l'Estat.
Aquest préstec el tornarem en tres anys i amb un interés del 6,50%.
Aprofitarem la quantitat que ens donen uns 45.000 €. per pagar factures completes abans del mes de maig de 2.011.
Esperem que amb este pagament aliviarem a moltes empreses i proveïdors del nostre poble aixi com algunes factures més antigues.
El nou equip de govern d'Ador no té cap culpa en la existència d'estes factures, sols la responsabilitat i la sensibilitat de la situació de les diferens empreses, ha decidit actuar d'esta manera, encara que complica o empitjora molt la possibilitat d'aplicar el seu programa.
Aquest punt es va aprovar per unanimitat.

24/10/11

PLE EXTRAORDINARI 26/10/11

El proper dimecres, 26 d'ocubre a les 20,00 h.i al saló de plens de l'Ajuntament, es celebrarà Ple Extrarodinari amb el següent ordre del dia:

1- Aprovació, si s'escau, de l'esborrany de l'acta de la sessió anterior.

2- Sorteig dessignació membres meses electorals.

3-Modificació Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per RECOLLIDA DOMICILIÀRIA DE FEM.

4- Modificació Ordenança Fiscal reguladora de l'impost d'IBI.

5- Atorgament de servitud de pas IBERDROLA al PAI OVO.

6- Concertació de línea ICO.

23/10/11

NOVES SENDES A LES MUNTANYES D'ADOR

A tots aquells que els agrada fer senderisme o simplement anar a passejar per la muntanya, vos informem que uns quants voluntaris han netejat dos sendes a les muntanyes d’Ador.

La primera és l’antiga senda que pujava a la Plana, i que per falta d’us va ser colgada per la malesa. Esta senda naix quan s’acaba el camí ample que puja des d’el Terrer cap a la Font del Cister, uns metres abans d’entrar a l’estret passadís que hi ha entre les roques de la muntanya. A mà esquerra veureu, penjant dels pins, unes cintes de senyalització que van marcant la senda fins la Plana. Esta senda no és tan empinada com l’altra i el trajecte és molt més curt.


L’altra senda és la que du fins el cim del pic Ventura. Pujant pel camí que mou des de la partida de la Plana (al costat de la Canaleta), o bé vingent des de la Plana (dalt del Cister), al punt més alt d’este camí, abans de devallar cap al pla, veure també unes cintes lligades als arbres que vos duran fins el cim del pic Ventura. Allí dalt trobareu el famós Tiló Ventura. Açò de Tiló no és més que una errata dels que imprimiren les senyals que marquen les sendes. En realitat el que hauria de dir és: Piló Ventura, ja que dalt del cim hi ha un piló o vèrtex geodèssic. Des d’allí es pot contemplar tota la Safor, i fins i tot, en un dia clar de bon matí, es pot veure Eivissa.

La previssió que tenim és la d’obrir algunes sendes més. Vos desitgem que gaudiu d’estes rutes, i recordeu que s’han de respectar els espais naturals i no abandonar deixalles a al muntanya.

16/10/11

RESUM PLENARI 28-29-2011 (i 2)


Al sisé punt el grup GA va votar a favor de la incorporació del poble a la Mancomunitat de Municipis de la Safor; mentre que el grup del PP es va abstindre. Es curiós este vot, perquè si foren coherents deurien d'haver votat en contra, ja que som l'únic poble que no forma part d'este organisme per decisió d'ells, i més curiós és encara quan Juan Vicente Estruch és Jefe d'adminstració de la Federació Valenciana de Municipis i Provincies. 

Al seté punt es va triar com a Jutjessa de Pau a Bàrbara Estruch.
El grup del PP es va abstindre.

Al huité punt s'aprovaren la constitució de les Comissions Informatives d'Hisenda, Cultura i Urbanisme. Però la creació d'estes comissions no es va fer a petició de l'oposició, no, sinó per iniciativa de l'equip de govern, simplement perquè ho marca la llei, i este govern respecta i compleix la llei. Abans no s'havien constituït mai, encara que ho demanara l'oposició. Però tots ja sabem masa bé que un principi de l'anterior govern del PP era: "a l'oposició ni aigua, i menys encara, informació". Tot açò va a canviar a partir d'ara.

Al punt nové s'aprovaren els Decrets de l'alcaldia.

En precs i preguntes, el portantveu del PP va fer tres preguntes. Tres preguntes que foren contestades en l'acte, i no tres mesos després, en un paperet on es deia qualsevol cosa menys contestar lo que se li preguntava, com recordareu passava en la legislatura anterior. A més a més no hi havien més preguntes perquè qualsevol regidor del PP, quan té algun dubte, va al despatx del sr. Alcalde i este li resol el problema al moment, no com abans.
La primera pregunta fou referent a l'ordre seguit en els nínchols del cementeri, perquè al paréixer es va alterar eixe ordre per un error del sr. Alcalde. El sr. Alcalde es va excusar i va demanar disculpes atribuint el seu error a la falta d'experiència. Ara ja està solventat.
Després es va preguntar per què s'havia tancat el   . El sr. Alcalde va respondre que s'havia tancat perquè l'abocador se n'havia eixit de mare. Ací venia gent de tota la Safor a abocar deixalles i de tot, i això no es podia consentir. Els mateixos treballadors de J. Lerma deien que treien més contenidors d'Ador que de Gandia. I això ho pagàvem els d'Ador. Eixa és la raó per la que s'ha decidit tancar. Si algú del poble vol tirar alguna cosa el que ha de fer és cridar per telèfon a J. Lerma i li diran quin dia i a quina hora passaran a arreplegar-ho. Aleshores, el que cal és deixar-ho a la porta de casa que ja vindran a endur-se-ho.
La tercera pregunta va ser per què estava tancada la piscina. Esta pregunta anava dirigida a Josep Ferrer, el regidor d'esports, però va ser el sr. Alcalde qui va contestar en primer lloc: la piscina està tancada, simplement, perquè no la podem mantindre. Les despeses, en lo que portem d'any fins setembe, són de més de 84.000 €. Com comprendreu és una càrrega insuportable per a les buides arques de l'Ajuntament. També es va informar de que s'estan fent negociacions amb diferents empreses per a veure si alguna vol fer-se càrrec de la piscina. Segons informaren, amb alguna les negociacions ja estan ben avançades. Després Josep va introduir una dada significativa: el preu d'un producte que s'utilitza en l'aigua de la piscina el govern anterior estava pagant-lo a 2,97 € el quilo; ell l'ha aconseguit per 0,90 € el quilo.
Açò és una prova clara i contundent que demostra la diferencia entre el que passava abans i el que passa ara. Abans, les prioritats del sr. Alcalde eren molt diferents a les de l'actual. Abans primaven l'Àrea 11 de Salut, la Federació Valenciana de Municipis i la presidencia d'ADDER per davant de l'Ajuntament, ja que tot allò donava molt més prestigi que ser alcalde d'un poblet, lo que va portar a que l'Ajuntament estiguera completament abandonat. Temps tindrem d'anar demostrant-t'ho

8/10/11

RESUM PLENARI 28/09/11 (1)


Dimecres 28 de setembre de 2011, 20,00 hores: el saló de plenaris de l'Ajuntament d'Ador ple de gom a gom. ¿Per què durant tants anys s'ha estat privant a la gent d'Ador d'acudir a informar-se del què es feia amb els seus diners? ¿No tenien dret a saber de primera mà què s'ha fet, es fa o es farà al seu poble? ¿Per què el grup municipal del PP, amb el sr. Juan Vicente Estruch al capdavant no ha escoltat mai a tots els grups que han passat per l'oposició i que tots, sense excepció, li demaren trellat a l'hora de convocar els plenaris a una hora decent? El temps posa i lleva raons. A nosaltres ens l'està donant.

El primer i segon punt de l'ordre del dia són merament formals i s'aproven per unanimitat.
El tercer punt: Pressupost Municipal 2011. En primer lloc intervé el portantveu de l'oposició i diu, sense despentinar-se, que, en vint-i-nou anys serà la primera vegada que un pressupost s'aprova per unanimitat; que ells, llevat d'unes cosetes votaran a favor. Seguidament, en el torn de Gent d'Ador, la seua portantveu Tere Reig, va començar la seua intervenció amb les següents paraules:«Hui anem a aprovar un pressupost que, sense estar aprovat, sí que està pràcticament gastat. Un pressupost que l'anterior equip de govern el tenia que haver presentat ja aprovat abans de finals de 2010. (...) Un pressupost que encara que el presenta aquest equip de govern i que el grup GA va a aprovar per RESPONSABILITAT és un pressupost que NO ES DE GA, és un pressupost heretat.
En l'apartat d'ingressos tenim: al Capítol 1, Impostos Directes: l'IBI Urbana que aquest any ha pujat un 28.59%, la recollida de fem que també ha pujat un 28.59 %. Altres ingressos són les subvencions i aportacions de les diferents administracions.
 Per exemple, l'Estat ens ingressa 220.000 euros, les diferents conselleries uns 90.000 i la Diputació 29.000. Al ramat, tots els ingressos pujen un total de 1.756.495 euros.
En l'apartat de gastos tenim: Només en personal ens gastem 532.
230 euros, al voltant del 45% del total; ací s'inclou el sou i la SS de:
-1 secretari
-2 aux. administratius
-2 Agents de Desenvolupament Local, ADL
-1 tècnic de cultura
-2 ordenances-agutzils
-1 psicòloga
-1 assistenta social
-1 auxiliar treballadora social
-7 treballadores de l'escoleta infantil
-1 arquitecte tècnic
-4 treballadors de manteniment
-1 coordinador esportiu (fins juliol)
-2 treballadores de la piscina
-1 aux. del Centre d'Informació Juvenil
-1 arquitecte
-1pèrit industrial
-1 pèrit agrícola
-1 treballador manteniment poliesportiu
-i les retribucions de l'exalcalde fins juny
 (1880 euros)
Si sumeu, són 29 persones.

En el capítol de gastos hi han infinitat d'ells que van des de préstecs i lloguer de maquinària, fins la llum, protocol, festes i cultura... En definitiva en aquest moment, i segons la documentació  que hem estat treballant, el pressupost que anem a aprovar té uns ingressos i uns gastos d'1.756.495 euros, dels que ja s'han gastat, quan vam arribar a l'alcaldia, més del 80%. Aleshores, amb el que queda hem d'acabar l'any. El grup de GA, per obligació i responsabilitat amb el poble d'Ador va a aprovar este pressupost»
S'aprova per unanimitat.

Al punt 4 s'aproven les taxes per la utilització les instal·lacions esportives:
Abonament anual:
-més de 18 anys, 75 € Residents (R) i 100 € per als No Residents (NR)
-fins a 18 anys i jubilats: 50 € R, i 80 € NR
Abonament Familiar:
-R 150 €; NR 200€
Partida o sessió pàdel i tenis:
-Més de 18 anys: 2 € R; 3 € NR
-Menys de 18 anys i jubilats: 1 € R; 2 € NR
Pista poliesportiva:
-Majors de 18 anys: 20 € R; 30 € NR
- Menys de 18 anys i jubilats: 10 € R; 20 € NR
Pista individual:
-Més de 18 anys: 2 € R; 3 € NR
- Menys de 18 anys i jubilats: 1 € R; 2 € NR
Sempre que s'utilitze la llum artificial s'incrementarà la taxa:
-Pàdel i tenis: 4 euros partida.
-Futbet o altres: 10 euros partida.

El cinqué punt és un formalisme que s'aprova per unanimitat.

4/10/11

ACTES PROGRAMATS PER AL 9 D'OCTUBRE


  Des de la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament d'Ador volem comunicar-vos els actes previstos per a l' Acte Institucional del 9 d'Octubre que tindrà lloc el proper diumenge, 9 d'Octubre a les 19'30 h. a la Casa de la Música d'Ador:


CONFERÈNCIA
LLENGUA I DIALECTE: LA QÜESTIÓ DEL VALENCIÀ EN SANCHIS GUARNER a càrrec de ROSA ESTRUCH PUIG ( llicenciada en filologia catalana per la Universitat de València i llicenciada en Teoria de la literatura i literatura comparada per la Universitat de Barcelona. Actualment prepara una tesi doctoral sobre Joan Fuster en el departament de filologia romànica de la Universitat de Barcelona amb una beca d'investigació predoctoral)

DOCUMENTAL
MANUEL SANCHIS GUARNER: UN HUMANISTA VALENCIÀ DEL SEGLE XX (documental produït per RTVV en col•laboració amb l'AVL)

LECTURA MANIFEST a càrrec de la Regidora de Cultura, Iolanda Estruch Estruch

ACTUACIÓ COLLA DE DOLÇAINERS I TABALETERS REBROT