3/6/08

PLAÇA MAJOR

M’ha estranyat veure la processó del “Cor de Jesús” hui, dia 1, quan sempre se celebrava l’últim diumenge de juny.
He preguntat si sabien a què es devia el canvi als que estaven amb mi al bar. Algú ens ha explicat que era perquè l’alcalde volia inaugurar la Plaça Major i col.locar una imatge del “Cor de Jesús”. El rector li va dir que ho farien el dia de la festa i com que l’alcalde volia que es fera prompte l’han avançada.
Si aquesta raó fóra la vertadera, em semblaria molt malament perquè inaugurar és un acte polític i recordem “Dad al César lo que es del Cesar y a Dios lo que es de Dios”.
Aquesta anécdota em porta a la memòria la Plaça Major.
Segons el diccionari plaça és un espai ample, sense edificar, a l’interior d’una població destinat a exhibicions festives, esportives d’esplai, etc.
En aquesta plaça s’han col.locat tants elements:
- Arbres
- Bancs
- Papereres
- Imatges
- Molts cilindres de llum
- Columpis
- Basseta i baranes, etc.

Resultat: caminar i jugar allí és un perill per xiquets i persones majors que són els que disfruten les places.
Per cert; en aquesta plaça hi havia una de les coses més boniques del nostre poble – la font.
Una font rodona, gran, tota de pedra… On està ara eixa font?
És la millor peça que pot albergar el museu que hi ha a la mateixa plaça. Esperem trobar-la allí i no tindre la sorpresa d’ensopegar amb ella en altre poble o xalet. O pitjor encara, tirà.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

m'agradaria que posareu la pàgina de blog murtera-Navesa, donc estic buscant-la en els comentaris i no l'he trovada. Em sembla molt interesant ja que els dos blog podrien complementar-se, i així també podríen fer comentaris dels que vosaltres no voleu fer-se responsables, per`o que també poden estar molt bé. Per favor poseu la adressa de forma que tot el mon s'entere. Gracies.

Anònim ha dit...

Una altra vegada religió i política de dretes es complementen. Què preciós! Em pensava que el nostre benvolgut pàrroc coixejava d'un altre peu, però ja veig que no. Bé, ara les processons de les festes patronals podrien passar també pel nou poliesportiu per a fer una picaeta o per la piscina coberta. Si tenim moltes coses per a inaugurar, de què vos queixeu?