8/11/09

RESUM PLENARI ORDINARI 29 D'OCUBRE DE 2009

Abans de començar el portantveu de Gent d’Ador excusa la falta d’assistència d’un regidor del seu grup i demana de nou (en van 18 vegades) que els Plenaris els convoque fora de l’horari laboral. Aprofita el moment el Sr. Alcalde i excusa també la inassistència d’un regidor del seu grup.

Ordre del dia.

1.- Aprovació de l’acta anterior.

El portantveu de Gent d’Ador manifesta que s’absté perquè l’acta no reflexa exactamente les aclaracions que demanà sobre les certificacions d’obra de la piscina, motiu pel qual, foren retirades de l’ordre del dia.

2.- Text Refós PAI EXAMPLE I.

El Pai Eixample I, ubicat al voltant del cementeri, aprovat i adjudicat provisionalmente a l’empresa FRANPAMO, S.L. (la mateixa que ha fet el Polígon Industrial), ha presentat modificacions obligada per al.legacions dels propietaris.
Joan Faus aprofita el moment i fa les següents reflexions:
¿Hi ha necessitat d’urbanitzar més terreny al nostre poble?. Actualment al casc urbà existixen gran quantitat de cases i pisos en venda, el Pai Ovo està tot per construir, el Pai Pinaret en marxa, el Collao ja sabem com està, etc. Tot no es obrir carrers, després costa molts diners mantindre-ho en condicions: encara que no s’habite cal pagar l’enllumenament, manteniment de carrers, zones verdes, mobiliari urbà, vigilància i sobre tot l’augment de Contribució que sofriran els propietaris al passar de sòl agrícola a solars. Al final l’abundància de solars implicarà una baixada dels preus.
La situació actual aconsella un replantejament i que finalmente es faça allò que els propietaris decidisquen.

3.- Certificacions d’obres cobriment Piscina Primera Fase.

Al plenari anterior no saberen explicar-nos el ball de números i quantitats diferents que apareixien en els certificats nº 1,2 i 3 de la piscina.
Després de llegir l’informe de l’Arquitecta anem lligant caps.
El 8 de gener de 2.008 la Comissió Mixta, aprova definitivament el projecte que Ador havia presentat per cobrir la piscina, incloent-lo en el Pla d’Instal•lacions Esportives (P.I.D. 2.007-2.012.)
El cost total del projecte era de 549.430,45€, distribuïts en dos fases.
1ª Fase = 377.513,95 €.
2ª Fase = 171.916,43 €.
Primer error, al cartell i en la informació que ens donaren constava:
PRESSUPOST = 377.513,95€.
Aportació Generalitat = 125.835,98 €.
Aportació Diputació = 125.835,98 €.
Aportació Ador = 125.835,98 €.
Açò no es cert, esta subvenció anava destinada a la fase primera i segona i no sols per a la primera fase. Per tant l’aportació d’Ador no són 125.000 € sinó 195.819 €.
El 5 de Setembre de 2.008, el Consell Valencià d’Esport sol•licita a l’Ajuntament documentació Tècnica del projecte.
El 5 de novembre li contesta demanant a l’ajuntament correcció i ampliació del projecte.
Cal aportar 1.- Declaració d’obra completa.
2.- Acotar vestuaris, botiquí , magatzem …
Cal corregir 3.- Amplitud platja piscina.
4.- Bancs i taquilles suficients.
5.- Recorregut i bany adaptat a discapacitats.
6.- Cadira hidràulica.
7.- Dutxes exteriors.
8.- Compliment de la normativa Bàsica d’instal•lcions esportives.
9.- Esquemes hidràulics d’abastiment i evaquació d’aigua.
10.- Esquema unifilar de la instal•lació elèctrica.
Estes rectificacions són les culpables de què el pressupost passe de 377.513,94 €. A 431.893,45 €.
Ara entenem per què el pressupost va augmentar tant, quasi 10 milions de pessetes.
Quan el pressupost era 377.513,96 €, l’empresa constructora COBRA, se’l quedà per 328.567,24 €. I ara, amb les rectificacions obligades pel C. V. E. El pressupost puja a 431.893,45 €. Ens diuen que l’empresa cobrarà el mateix que antes perdent 103.000 €., 17 milions de pessetes. Un descompte del 24 %. ¿Com es menja açò? ¿On està la trampa?
Nosaltres hem observat que, mentre l’Arquitecta municipal diu que la fase primera està concluida des de juny, algunes coses encara no estan fetes però sí pagades, com el Botiquí i la finestra d’alumini que este inclou i que no es veu enlloc. També alguns gastos desproporcionats com la instal•lció de la cadira hidràulica que ens ha costat 9.800 €.
La cosa no para, falta la segona fase,que segons l’informe de l’arquitecta, sols tenim clar una subvenció de 70.000 €. La resta fins 171.000 €. Esta en l’aire.
Al final les xifres continuen ballant, en l’acta del Plenari del 25 de gener del 2.008 està escrit que s’adjudica el cobriment de la piscina 1ª fase a Cobra per un import de 324.567,24 €. L’informe de l’Arquitecta ens diu que l’import és de 328.567,24 € i si sumem els tres certificats apareix una altra cifra diferent de 326.522,83 €.
Després d’esta explicació del portantveu de Gent d’Ador, el Sr. Alcalde sols contestà, “a l’oposició li sembla mal que l’empresa ens regale 17 milions de pessetes”. Joan Faus replicà: no ens sembla mal, ens sembla de categoria i encara ens semblaria millor que ens ho regalara tot, però coincidirà amb mi, en que açò pinta molt negre.
El grup municipal Gent d’Ador no entén com en documentació oficial apareixen tal quantitat d’inexactituds, tampoc entén les inexistents explicacions als nostres requeriments, tampoc entén que cap organisme superior no detecte estes (com a mínim) irregularitats.
Davant esta situació, ¿Quin camí prendre?

4.- Certificacions d’obres mur Poliesportiu.

RECORDEM:
Per fi, ens assabentem de les intencions del Sr. Alcalde respecte al Polierportiu nou, inaugurat abans de les eleccions del 2.007 i encara inservible. Després de fet, refet i tornat a fer, ara es despenja amb un inversió de 142.388,56 € (aproximadament 24 milions de pessetes) per poder utilitzar-lo. La mitad d’aquestos diners, com que no els té, ha d’obtenir-los mitjançant un préstec i pagar-lo en 15 anys més un de carència (el Sr. Alcalde el tornarà a inaugurar, ja sabem quan, però el poble estarà 16 anys pagant-lo). ¿Quants diners ens costarà este mal ubicat Poliesportiu?
En aquest Plenari ens han presentat les certificacions nº1, 2 i 3 per l’import de: 79.890,66 €, 32.516,38 €, i 29.981,52 €.

5.- Liquidació Pressupost 2.008.

Ens presenten per decret la liquidació del pressupost de l’any 2.008, adjuntant l’informe obligatori sobre el compliment d’estabilitat pressupostària.
L’estabilitat pressupostària consistíx en gastar el que es pot i no allargar el braç més que la mànega. La normativa actual obliga els ajuntaments a que el desviament dels ingressos i gastos durant el trieni 2.008-2.010 siga igual a 0. Ingressos = gastos.
L’Ajuntament, que no complix aquesta igualtat, està obligat a presentar un Pla d’Estabilitat a la Generalitat Valenciana i és publicarà al Butlletí Oficial de la Provincia.
Donades les circumstàncies especials de crisi, la normativa permet pel 2.008 un desviament de les despeses d’un 4,81% sense necessitat de presentar el Pla d’Estabilitat.
¿Qué passa a Ador? El desviament entre ingressos i gastos arriba, sols en el 2.008, al 20,47%, per tant l’Ajuntament està obligat a aprovar un Pla Econòmic-Financer que ens porte a aconseguir l’equilibri al 2.010.
Ara, acabant el 2.009, el Sr. Alcalde ens deixa caure que també per aquest any el desviament estarà al voltant del 20%.
Amb totes aquestes dades tan negatives, més els préstecs bancaris que ara tenim, considerem que l’any 2.010 serà dur, molt dur. El que vinga darrere que apague el ciri i tanque la porta.

6.- Moció del P.P. Sol•licitud de baixada d’impostos al Govern de la Nació.

El grup del P.P. presenta, signat per tots, una moció demanant al Govern d’Espanya que abaixe els impostos directes, aigua, llum, telèfon, gas, etc.
Tot seguit Gent d’Ador presenta una esmena de correcció a la moció, el P.P. diu impostos directes i caldria dir indirectes.
A continuació Gent d’Ador presenta una altra moció, manifestant que està d’acord amb la petició del P.P. però també demana que abaixe els impostos la Generalitat Valenciana i també els impostos que corresponen a l’Ajuntament d’Ador, sobretot el de la Contribució.
La negativa del Sr. Alcalde a abaixar la contribució la justificà enlairant papers amb informació de dades personals i protegides que ell havia aconseguit del cadastre on especificava la contribució que havien estat pagant algunes persones que s’havien fet o comprat casa nova i no l’ havien manifestada.
Joan Faus li contestà que no correspon a l’Ajuntament el control d’estes situacions sinó que és el Cadastre, depenent de l’Estat, el responsable de perseguir i penalitzar estes irregularitats, com així ho ha fet.
Volem deixar clar, que després del Plenari, hem rebut queixes de persones que s’han sentit maltractades per com el Sr. Alcalde utilitza dades personals i protegides de gent del nostre poble.