29/11/09

SEGON PLA ZAPATERO: 163.567 €

De sobra sabem la forma d’actuar del Sr. Alcalde d’Ador: els Plenaris, a banda de fer-los a les 11,30 h. de matí amb l’obscura intenció de què no hi vaja ningú, els regidors tampoc, convoca els Ordinaris el mateix dia límit que li permitix la llei; els Extraordinaris i els Extraordinaris i Urgents quan els necessita i vol, sempre sense comptar amb ningú ni respectant la urgència.
Pròximament cal fer un Plenari per aprovar les obres a realitzar a Ador corresponent al SEGON PLA ZAPATERO. Al nostre poble han d’arribar 163.567 €, diners que s’han de gastar a Ador durant l’any 2.010 i que estan destinats a donar faena a les persones que no en tenen, sobre tot a les que porten més temps sense treballar.
EL PRIMER PLA ZAPATERO, dotat amb més diners, poques persones aturades d’Ador pogueren beneficiar-se, malgrat la nostra insistència als Plenaris, fins i tot amb preguntes que podeu vore al nostre blog, mai hem pogut saber la quantitat de treballadors-eres ocupats –des. Nosaltres seguirem insistint, però demanem també a totes les persones desocupades d’Ador que no reparen en anar a l’Ajuntament i exigir treball.
GENT D’ADOR, abans de fer el Plenari on s’aprovaren les obres del Primer Pla Zapatero (totes triades pel P.P.), obrirà al blog la possibilitat que tothom participe aportant idees d’obres que necessita el poble i que puga utilitzar molta mà d’obra. Ara volem fer el mateix, primerament per demostrar que les coses es poden fer d’altra manera, i també, per mostrar al Sr. Alcalde allò que pensen els Adorers.
Tots els projectes d’obres que envieu seran publicats i defensats al Plenari corresponent.

26/11/09

RESPOSTES DEL ALCALDE A LES PREGUNTES DEL PLENARI DEL 31-07-09 (2)

QUARTA PREGUNTA
LA DIPU ET BECA

La Diputació de València aprovà el programa anomenat “LA DIPU TE BECA”, consistent en la contractació d’estudiants durant el mesos de juliol, agost i setembre, per treballar als propis Ajuntaments en faenes relacionades amb la carrera que estudien, amb un jornal de 600 € mensuals. De tota la província s’han presentat uns 80.000, seleccionant-se 2.436.
El dia 29 de juny, els 208 becaris aprovats de tota la Safor, els obligaren a desplaçar-se a València per arreplegar l’acreditació corresponent i de pas fer-se la foto amb el President.
Al nostre poble, el grup municipal de Gent d’Ador, encara està esperant que li diguen alguna cosa referent al procés que s’ha seguit per seleccionar els estudiants, i si no li ho preguntem de segur que no ens enterarem, el poble tampoc.
Gent d’Ador treballa per aconseguir que Ador siga un model de transparència i d’informació, donant les mateixes possibilitats a tothom, i com que no ho vegem per ningún lloc li preguntem:
Sr. Alcalde, ¿s’ha informat al poble de la possibilitat d’aconseguir esta beca?.¿Quan i com s’ha fet?.
¿Quina persona ha sigut l’encarregada d’informar, apuntar i seleccionar a la gent.?
Volem conéixer la relació dels sol.licitants i finalment els agraciats.
Volem pensar, encara que ho dubtem, que tota aquesta faena de selecció estarà documentada i per escrit. Li demanem que ens facilite el més aviat posible fotocòpies de les actes corresponents, deixant-les a la nostra carpeta.

RESPOSTA DEL SR. ALCALDE:
Dentro del programa la Dipu et beca, creo que usted ya se paso por estas oficinas, para ver los expedientes, no hay ningún problema para enseñarles las valoraciones que se hicieron con la gente que se presentó.

QUINTA PREGUNTA.

¿QUÈ PASSA AL CARRER SANT VICENT?

Segons la documentació facilitada per l’Ajuntament d’Ador ( Plenari 31 d’octubre de 2.007), el 10 de setembre d’el mateix any s’adjudica provisionalment, l’urbanització i ampliació del carrer Sant Vicent a l’empresa DELTA AGRÍCOLA S.A. per 96.223,95 € i autoritzant la despesa amb càrrec a la partida 5.611.10 del pressupost únic.
Actualment l’obra està a mitges i paralitzada des d’aproximadament un any.
Sr. Alcalde, ¿què ha passat?, ¿ha quebrat l’empresa, o s’han acabat els diners?.
Els veïns afectats ens pregunten sovint.
¿Aquesta situació durarà molt de temps?. ¿Beneficiarà d’alguna forma els veïns del carrer del Carme?
¿Quina poderosa raó hi ha perquè una obra adjudicada i amb diners assignats no s’acabe?.
Li recomanem la visita a tot el carrer i observarà la degradació de l’obra realitzada i la brossa, la brutícia, i el niu de rates existent en la unió del antic carreret amb l’eixamplament nou.

RESPOSTA DEL SR. ALCALDE:

A la espera de la contestación de la empresa delta agrícola, afectada por una regularización de empleo, se está haciendo la gestión para que otra empresa termine dicha calle y queden concluidas las obras citadas.

SISENA PREGUNTA.

NOVES OBRES A L’AVINGUDA CONSTITUCIÓ.

Durant els mesos de juny i juliol hem sofrit les obres realitzades a l’Avinguda de la Constitució; pareix que es tracta d’un nou clavegueram que no sabem si es per completar l’existent o substituir-lo. El cartell publicitari d’aquestes obres diu textualment “RENOVACIÓ DE LA XARXA DE SANEJAMENT DE L’AVINGUDA DE LA CONSTITUCIÓ”, entenem per renovació llevar el clavegueram que hi havia i fer-ne un de nou, no sembla que és este el cas. Si la nova canalització no arreplega les aigües residuals procedents de les cases del carrer Constitució, ¿quina funció té esta nova tuberia?. On acaba?.
Fa uns anys obriren el mateix carrer per recollir i canalitzar les aigües de pluja, que …sorprenentment estan taponades. ¿Servirà esta nova obra per desembossar-les?.
Sr. Alcalde des que hem començat esta legislatura no hem vist en cap document l’aprovació i adjudicació d’aquesta obra, que amb un cost de 151.114,79 € pensem que l’obliga a aprovar-la el Plenari.
¿Quina partida del pressupost està asignada a cobrir les despeses que aquesta obra exigirà a l’Ajuntament?.
Esperem que a banda de les explicacions corresponents ens facilite fotocòpia de la documentació oficial existent.

RESPOSTA DEL SR. ALCALDE:

Dicha obra es una subvención de la consellería de infraestructuras y transportes en la cual dicha institución es la encargada de licitar las obras y pagarlas.

22/11/09

ÈXIT DE LA MANIFESTACIÓ AGRÀRIA




Gent d'Ador va estar ahir a la gran manifestació que les tres principals organitzacions agràries convocaren baix el lema: "El camp s'arruïna, exigim solucions". La manifestació va ser multitudinària. Milers de persones vingudes de tot Espanya desfilaren en un ambient reivindicatiu, però també festiu, respectuós i tranquil. Que tinguem notícia, no es va produir cap aldarull. Els valencians, com sempre, donàrem la nota tirant coets que anaven marcant el pas com en les processons. Banderes, pancartes, pollastres, ametles, pegatines, tractors, vi i molta paciència, la que estan tenint els llauradors aguantant lo que no està escrit, baixàrem des de la porta d'Alcalà fins el ministeri d'agricultura on es va llegir un manifest i es cridaren consignes contra el govern. És cert que este govern, com els anteriors; els de la Generalitat Valenciana ací; i com a màxima responsable, la Unió Europea, s'han oblidat del camp fins al punt de deixar-lo morir en una lenta agonia que acabarà amb un sector que, no ens oblidem, ens ha donat de menjar tota la vida. És una llàstima que a un poble llaurador des de temps immemorials com és Ador, el govern municipal, i principalment el seu alcalde, també s'haja oblidat dels seus llauradors i preferisca convertir les nostres especials terres fèrtils en carrers, edificis i camps de golf en compte d'una agricultura tradicional que ens ha donat feina tota la vida. La prova més evident de que este alcalde vol acabar amb l'agricultura del poble és que ell, i només ell, ha boicotejat, ha paralitzat, tirant-li la culpa de la forma més vil a una altra persona, el projecte per a regar per degoteig tot el terme. Estem segurs que si hui poguérem regar per degoteig, més de la meitat de les terres que s'han abandonat estarien en producció, o al menys, no s'hagueren deixat morir els tarongers.
Per que poguérem estar a Madrid hi ha gent que ha treballat molt. Ací al poble se li va demanar ajuda al sr. alcalde per a fer un autobús. Com sempre, ell va dir que sí (fixeu-vos bé com si aneu a demanar-li alguna cosa, de dret, ell sempre vos dirà que sí: SEMPRE), però a l'hora de la veritat: RES DE RES. Si l'autobús haguera eixit del poble n'hagueren vingut molts més. I que conste que no estem exigint que el pagara tot ell, no, però sí una ajuda. Al final anàrem amb un autobús pagat per l'ajuntament de la Font. Gràcies.

És cert que la conjuntura econòmica no acompanya i els preus al camp són ruïnosos. La culpa la tenen les administracions que no han sabut controlar la cadena de transaccions econòmiques que es fan des de la compra en origen fins la distribució. Entre les grans superfícies i els intermediaris, és repartixen els guanys, i el que queda per al llaurador. I això no pot ser.
Pegant una ullada per internet als principals periòdics de tirada nacional hem observat que apenes es fan ressò de la gran manifestació, relegant la informació a les pàgines d'economia. Només els valencians ho comenten a la primera pàgina. Si teniu interés, ho podeu veure en estos enllaços: El País, El Mundo, ABC, Levante, Las Provincias.

18/11/09

RESPOSTES DE L'ALCALDE A LES PREGUNTES DEL PLENARI DEL 31-7-09

En el plenari passat el sr. alcalde es va dignar contestar les preguntes que li férem tres mesos abans. Com ve fent-ho des d’el primer dia, continua amb el despreci més absolut contestant el que li dóna la gana, anant-se’n per on vol, o simplement no contestant. Nosaltres simplement som transmissors de les seues contestacions, que per cert, continuen plenes de faltes d’ortografia en un document oficial. Lamentable. Però d’on no hi ha… caregol bufant.
En succecius dies ho publicarem tot.

PRIMERA PREGUNTA.
30.000 € DEL GRAN PRIX.Al Plenari realitzat el dia 30 d’octubre del 2.008, la pregunta nº6 formulada per Gent d’Ador respecte a com pensava gastar-se els diners del Gran Prix (30.000 €), el Sr. Alcalde el dia 13 de gener del 2.009 ens contestà textualment dient: “ per a derrocar la casa per a la construcció del Centre Social i per l’alçament de la Piscina Municipal”.
Sr. Alcalde, no ens diga el que nosaltres tenim que fer, simplement facilite’ns la fotocòpia del document administratiu comptable on especifique el que s’ha pagat i a quina empresa, tant el de la Casa com de la Piscina.

RESPUESTA DEL SR. ALCALDE: Le comunico, que el documento contable lo tiene a la subida del ayuntamiento, talón de 30.000 euros que ganó el municipio y que se destinó como les dije, al derrumbe de la casa para el CEAM y para el alzado de la piscina municipal.


SEGONA PREGUNTA

PLANTACIÓ DE FANALS.Sr. Alcalde al Plenari Ordinari del 30 de gener de 2.009 li vam preguntar respecte a la plantació de fanals que van paral.lelament a la carretera de Villalonga. Tres mesos més tard vosté ens respon textualment: “ Es una subvención del plaver de la Generalitat valenciana subvención del 2.007”.
Sr. Alcalde, atenent-nos a la informació que ens diu no entenem:
Com una subvenció de 2.007 encara no s’ha acabat.
Com s’utlitza material vell i repintat.
Com encara no s’encenen.
No ens diu ni el pressupost ni l’empresa.
Explique’ns que ha fet i facilite’ns l’expedient.

RESPUESTA DEL SR. ALCALDE:
Esta pregunta, creo que se contestó en su momento dentro de los planes de la Conselleria de industria subvención donada por esta para llevar la luz desde el cementerio hasta monte corona, no obstante como dicha pregunta salió en el pleno de la Diputación Provincial creo que se les dará respuesta.

TERCERA PREGUNTA
AL NOSTRE POBLE, DE TREBALL, POC.Al plenari celebrat en este Ajuntament el dia 30 de gener d’enguany, el portantveu del grup municipal de Gent d’Ador, aprofitant que el govern d’Espanya havia aprovat “EL PLAN ESPAÑOL PARA EL ESTÍMULO DE LA ECONOMIA Y EL EMPLEO” i que suposava una injecció de 258.934 € a mès dels pressupostos de l’any, va emplaçar el Sr. Alcalde que facilitara, el més aviat posible, la relació de totes les persones aturades que pogueren beneficiar-se.
Hem de dir que tant en aquells moments com en estos que ara vivim, la falta de faena és per a molts adorers i adoreres una necessitat vital i per tant l’arribada de més diners, que, a més, estaven destinats a paliar esta greu necessitat, ha de facilitar treball per la gent d’Ador.
Al cap de tres mesos, després de llegir les seues respostes ens adonem que no diu res, que no existeix la resposta, que no vol que ens enterem.
Sr. Alcalde, per segona vegada, done’ns la relació de totes les persones que estaven parades i que han aconseguit faena. Els diners que ja disposa li’ls han donat per als parats i per a enguany.

RESPUESTA DEL SR. ALCALDE:
Dentro del plan para el estimulo de la economía y el empleo a las empresas que se les ha contratado si que cogieron gente del municipio.

13/11/09

EL CAMP ES MOBILITZA

Tots sabem com està la situació actual als nostres camps: els preus de la taronja són ruïnosos, les despeses no fan més que augmentar, i una forta especulació sobre la terra estan portant als llauradors a abandonars les terres que des de fa segles treballaven els seus avantpassats.
Per una situació tan preocupant, les tres principals organitzacions agràries: COAG, ASAJA i UPA, per primera vegada en la seua història, han arribat a un acord i han convocat un atur general agrari els dies 20 i 21 de novembre. A més, el dia 21, a Madrid, s'ha convocat una gran manifestació.
Els principals punts pels quals es manifesten són els següents:
-Preus justs.
-Transparència en els preus de les despeses agràries (adobs, fitosanitaris...)
-Una fiscalitat adequada.
-Un pla de financiació.
-Una PAC més sòlida més enllà de 2013 amb un pressupost actualitzat.
-Recolzament a les energies renovables.
-Adaptació del camp a les conseqüències del canvi climàtic.
-Pla de concentració de l'oferta i d'integració cooperativa.
Podeu trobar més informació en: www.movilizacionagraria09.org

Des d'el poble s'està treballant per aconseguir un autobús per acudir a la manifestació. A hores d'ara encara no sabem com està la situació, esperem que l'alcalde recolze els nostres llauradors i pague un autobús, encara que siga amb col·laboració amb altres entitats, com la Cooperativa de Palma, o altres ajuntaments. En saber-ne alguna cosa vos-la farem arribar.

Gent d'Ador vol estar al costat dels nostres llauradors, doncs nosaltres també ens sentim que ho som, i des d'ací donarem tota la informació i tot el recolzament que siga necessari.

8/11/09

RESUM PLENARI ORDINARI 29 D'OCUBRE DE 2009

Abans de començar el portantveu de Gent d’Ador excusa la falta d’assistència d’un regidor del seu grup i demana de nou (en van 18 vegades) que els Plenaris els convoque fora de l’horari laboral. Aprofita el moment el Sr. Alcalde i excusa també la inassistència d’un regidor del seu grup.

Ordre del dia.

1.- Aprovació de l’acta anterior.

El portantveu de Gent d’Ador manifesta que s’absté perquè l’acta no reflexa exactamente les aclaracions que demanà sobre les certificacions d’obra de la piscina, motiu pel qual, foren retirades de l’ordre del dia.

2.- Text Refós PAI EXAMPLE I.

El Pai Eixample I, ubicat al voltant del cementeri, aprovat i adjudicat provisionalmente a l’empresa FRANPAMO, S.L. (la mateixa que ha fet el Polígon Industrial), ha presentat modificacions obligada per al.legacions dels propietaris.
Joan Faus aprofita el moment i fa les següents reflexions:
¿Hi ha necessitat d’urbanitzar més terreny al nostre poble?. Actualment al casc urbà existixen gran quantitat de cases i pisos en venda, el Pai Ovo està tot per construir, el Pai Pinaret en marxa, el Collao ja sabem com està, etc. Tot no es obrir carrers, després costa molts diners mantindre-ho en condicions: encara que no s’habite cal pagar l’enllumenament, manteniment de carrers, zones verdes, mobiliari urbà, vigilància i sobre tot l’augment de Contribució que sofriran els propietaris al passar de sòl agrícola a solars. Al final l’abundància de solars implicarà una baixada dels preus.
La situació actual aconsella un replantejament i que finalmente es faça allò que els propietaris decidisquen.

3.- Certificacions d’obres cobriment Piscina Primera Fase.

Al plenari anterior no saberen explicar-nos el ball de números i quantitats diferents que apareixien en els certificats nº 1,2 i 3 de la piscina.
Després de llegir l’informe de l’Arquitecta anem lligant caps.
El 8 de gener de 2.008 la Comissió Mixta, aprova definitivament el projecte que Ador havia presentat per cobrir la piscina, incloent-lo en el Pla d’Instal•lacions Esportives (P.I.D. 2.007-2.012.)
El cost total del projecte era de 549.430,45€, distribuïts en dos fases.
1ª Fase = 377.513,95 €.
2ª Fase = 171.916,43 €.
Primer error, al cartell i en la informació que ens donaren constava:
PRESSUPOST = 377.513,95€.
Aportació Generalitat = 125.835,98 €.
Aportació Diputació = 125.835,98 €.
Aportació Ador = 125.835,98 €.
Açò no es cert, esta subvenció anava destinada a la fase primera i segona i no sols per a la primera fase. Per tant l’aportació d’Ador no són 125.000 € sinó 195.819 €.
El 5 de Setembre de 2.008, el Consell Valencià d’Esport sol•licita a l’Ajuntament documentació Tècnica del projecte.
El 5 de novembre li contesta demanant a l’ajuntament correcció i ampliació del projecte.
Cal aportar 1.- Declaració d’obra completa.
2.- Acotar vestuaris, botiquí , magatzem …
Cal corregir 3.- Amplitud platja piscina.
4.- Bancs i taquilles suficients.
5.- Recorregut i bany adaptat a discapacitats.
6.- Cadira hidràulica.
7.- Dutxes exteriors.
8.- Compliment de la normativa Bàsica d’instal•lcions esportives.
9.- Esquemes hidràulics d’abastiment i evaquació d’aigua.
10.- Esquema unifilar de la instal•lació elèctrica.
Estes rectificacions són les culpables de què el pressupost passe de 377.513,94 €. A 431.893,45 €.
Ara entenem per què el pressupost va augmentar tant, quasi 10 milions de pessetes.
Quan el pressupost era 377.513,96 €, l’empresa constructora COBRA, se’l quedà per 328.567,24 €. I ara, amb les rectificacions obligades pel C. V. E. El pressupost puja a 431.893,45 €. Ens diuen que l’empresa cobrarà el mateix que antes perdent 103.000 €., 17 milions de pessetes. Un descompte del 24 %. ¿Com es menja açò? ¿On està la trampa?
Nosaltres hem observat que, mentre l’Arquitecta municipal diu que la fase primera està concluida des de juny, algunes coses encara no estan fetes però sí pagades, com el Botiquí i la finestra d’alumini que este inclou i que no es veu enlloc. També alguns gastos desproporcionats com la instal•lció de la cadira hidràulica que ens ha costat 9.800 €.
La cosa no para, falta la segona fase,que segons l’informe de l’arquitecta, sols tenim clar una subvenció de 70.000 €. La resta fins 171.000 €. Esta en l’aire.
Al final les xifres continuen ballant, en l’acta del Plenari del 25 de gener del 2.008 està escrit que s’adjudica el cobriment de la piscina 1ª fase a Cobra per un import de 324.567,24 €. L’informe de l’Arquitecta ens diu que l’import és de 328.567,24 € i si sumem els tres certificats apareix una altra cifra diferent de 326.522,83 €.
Després d’esta explicació del portantveu de Gent d’Ador, el Sr. Alcalde sols contestà, “a l’oposició li sembla mal que l’empresa ens regale 17 milions de pessetes”. Joan Faus replicà: no ens sembla mal, ens sembla de categoria i encara ens semblaria millor que ens ho regalara tot, però coincidirà amb mi, en que açò pinta molt negre.
El grup municipal Gent d’Ador no entén com en documentació oficial apareixen tal quantitat d’inexactituds, tampoc entén les inexistents explicacions als nostres requeriments, tampoc entén que cap organisme superior no detecte estes (com a mínim) irregularitats.
Davant esta situació, ¿Quin camí prendre?

4.- Certificacions d’obres mur Poliesportiu.

RECORDEM:
Per fi, ens assabentem de les intencions del Sr. Alcalde respecte al Polierportiu nou, inaugurat abans de les eleccions del 2.007 i encara inservible. Després de fet, refet i tornat a fer, ara es despenja amb un inversió de 142.388,56 € (aproximadament 24 milions de pessetes) per poder utilitzar-lo. La mitad d’aquestos diners, com que no els té, ha d’obtenir-los mitjançant un préstec i pagar-lo en 15 anys més un de carència (el Sr. Alcalde el tornarà a inaugurar, ja sabem quan, però el poble estarà 16 anys pagant-lo). ¿Quants diners ens costarà este mal ubicat Poliesportiu?
En aquest Plenari ens han presentat les certificacions nº1, 2 i 3 per l’import de: 79.890,66 €, 32.516,38 €, i 29.981,52 €.

5.- Liquidació Pressupost 2.008.

Ens presenten per decret la liquidació del pressupost de l’any 2.008, adjuntant l’informe obligatori sobre el compliment d’estabilitat pressupostària.
L’estabilitat pressupostària consistíx en gastar el que es pot i no allargar el braç més que la mànega. La normativa actual obliga els ajuntaments a que el desviament dels ingressos i gastos durant el trieni 2.008-2.010 siga igual a 0. Ingressos = gastos.
L’Ajuntament, que no complix aquesta igualtat, està obligat a presentar un Pla d’Estabilitat a la Generalitat Valenciana i és publicarà al Butlletí Oficial de la Provincia.
Donades les circumstàncies especials de crisi, la normativa permet pel 2.008 un desviament de les despeses d’un 4,81% sense necessitat de presentar el Pla d’Estabilitat.
¿Qué passa a Ador? El desviament entre ingressos i gastos arriba, sols en el 2.008, al 20,47%, per tant l’Ajuntament està obligat a aprovar un Pla Econòmic-Financer que ens porte a aconseguir l’equilibri al 2.010.
Ara, acabant el 2.009, el Sr. Alcalde ens deixa caure que també per aquest any el desviament estarà al voltant del 20%.
Amb totes aquestes dades tan negatives, més els préstecs bancaris que ara tenim, considerem que l’any 2.010 serà dur, molt dur. El que vinga darrere que apague el ciri i tanque la porta.

6.- Moció del P.P. Sol•licitud de baixada d’impostos al Govern de la Nació.

El grup del P.P. presenta, signat per tots, una moció demanant al Govern d’Espanya que abaixe els impostos directes, aigua, llum, telèfon, gas, etc.
Tot seguit Gent d’Ador presenta una esmena de correcció a la moció, el P.P. diu impostos directes i caldria dir indirectes.
A continuació Gent d’Ador presenta una altra moció, manifestant que està d’acord amb la petició del P.P. però també demana que abaixe els impostos la Generalitat Valenciana i també els impostos que corresponen a l’Ajuntament d’Ador, sobretot el de la Contribució.
La negativa del Sr. Alcalde a abaixar la contribució la justificà enlairant papers amb informació de dades personals i protegides que ell havia aconseguit del cadastre on especificava la contribució que havien estat pagant algunes persones que s’havien fet o comprat casa nova i no l’ havien manifestada.
Joan Faus li contestà que no correspon a l’Ajuntament el control d’estes situacions sinó que és el Cadastre, depenent de l’Estat, el responsable de perseguir i penalitzar estes irregularitats, com així ho ha fet.
Volem deixar clar, que després del Plenari, hem rebut queixes de persones que s’han sentit maltractades per com el Sr. Alcalde utilitza dades personals i protegides de gent del nostre poble.