26/2/10

RESUM PLENARI ORDINARI DEL 29-01-09

S’obri la sessió i el portantveu del grup municipal de Gent d’Ador demana la paraula per excusar la falta d’assistència de regidors del seu grup, degut a l’hora de la convocatòria (11,30 h. del matí), demanant de nou al Sr. Alcalde, en van 20 vegades, que convoque el Plenari fora de l’horari laboral. Ni cas, silenci i seguim.

PRIMER PUNT: s’aprova l’acta de la sessió anterior.

SEGON PUNT: ens presenten la forma de gastar-nos els diners del SEGON PLA ZAPATERO, 163.567,00 €, donats pel govern de l’Estat per ocupar els parats del nostre poble.
El projecte consistix en fer un segon dipòsit adosat al que hi ha al Xamberí, darrere del frontó, per augmentar la capacitat d’emmagatzament d’aigua, i que servirà per donar faena a 6 persones durant tres mesos. No sabem encara per qui serà, però amb l’experiència de com ho ha fet fins ara, seguramente buscarà una empreseta de la seua corda i li l’adjudicarà.
Joan Faus insistix que el diners són donats per paliar l’atur existent a Ador, més de 100 parats, i que els vendria molt bé treballar, sobretot aquells que porten temps al sol. Demana que busque altres treballs on prime la ma d’obra i ocupe a molta més gent. Es possible i realitzable.
La preocupació pels parats no la consideraren i els nostres arguments no aconseguiren canviar el projecte, al final, amb la nostra negació l’aprovaren.

TERCER PUNT: PLA ECONÒMIC FINANCER.
S’ha acabat el temps de les vaques gordes i ara ens trobem en vaques flaques, com que l’ajuntament d’Ador no ha previst esta situació, i ha allargat el braç més que la mànega, ara té problemes econòmics greus.
La llei obligava els ajuntaments a tindre un equilibri financer, és a dir ingressos = gastos, ajuntant el trienni 2.008, 2.009 i 2.010.
Ador no ha aconseguit l’equilibri i s’ha vist obligat a presentar un Pla d’Estabilitat de reequilibri financer a aconseguir durant el trienni 2.010, 2.011 i 2.012.
Tant és així, que el pressupost projectat pel 2.010 és inferior en 700.000 €, (117 milions de pesetes) al de 2.005.
Joan Faus, senyalà que fonamentalment els causants d’esta situación han estat les inversions realitzades sense planificació ni control i l’augment constant de pressupost dedicat a gastos de personal.
Fixem-nos en les Inversions reals dels últims anys i comparem-les amb les que ens proposen pel futur.

2007: 414.235 €
2.008: 1.023.271 €.
2.009: 946.235 €
2.010: 0
2.011: 0
2.012: 0


Fartera fins ara, fam demà.
Gastos de personal definitius dels últims anys:

2.005: 293.338 €.
2.006: 361.831 €
2.007: 418.881 €
2.008: 484.886 €
2.009: 555.380 €
2.010: 475.000€.

Fixem-nos que el creixement entre 2.005 i 2.009 puja anualmente entre un 15% i un 20%. Mentre que el 2.010 disminuïx 80.000 €. respecte a 2.009.
Per aconseguir normalitzar esta situación, l’Equip de govern ens proposa entre altres mesures a aplicar les següents, les copiem textualmente:
1ª.- Incrementar els tipus, coeficients o tarifes dels tributs locals. (Impostos en general)
2ª.- Refinançar el deute viu amb amplis períodes de carència. (Si ja tenim préstecs per pagar durant 16 anys, voldran allarga-los més). Sols l’any 2.010 l’ajuntament d’Ador pagarà 55.970 € (quasi 10 milions de pessetes) pel deute.
3ª.-Disminució de gastos de personal. Adequar la plantilla a les necessitats realmente existents.
4ª.- Reducció d’hores extaordinàries i contractacions laborals temporals.
5ª.- Implantar noves taxes.
Aplicant aquestes mesures, la previsió de l’estalvi net serà l’any 2.010 de 112.035,65 €., l’any 2.011 de 111.066,29 €. i l’any 2.012 de 113.535,73 €, així s’aconseguirà abaixar el coeficiente d’endeutament que enguany és del 210%, quan la Conselleria exigíx que siga inferior a 110%.
“Part integrant del Pla és el compromís per part de l’Ajuntament d’adoptar totes les mesures correctores adicionals que siguen necessàries per a aconseguir un import positiu en els indicadors citats i complir amb la finalitat prevista”, així acaba textualmente este Pla Econòmic i Financer que aprovà el Plenari celebrat el dia 29 de gener de 2.010.
Vista la gravetat de la situación econòmica de l’Ajuntament d’Ador i encara que Gent d’Ador no té cap responsabilitat d’esta situació, el seu portaveu s’oferí a col.laborar.